Marketing Report
Mercedes gebruikt Shazam als campagnetool

Mercedes gebruikt Shazam als campagnetool

Mercedes-Benz Vans kiest de muziekherkenningsapp Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen ziet (op televisie, online of out-of-home), kan die Shazammen (audio- of visuele herkenning). Vervolgens komt men terecht op een speciale Sprinter-webpagina van Mercedes-Benz Vans waar direct een proefrit geboekt kan worden.

Nieuwe Koffie – onderdeel van Publicis One – heeft in opdracht van Mercedes de koppeling gemaakt met Shazam. Het thema van de campagne is 100% For You.

Als onderdeel van de campagne worden gebruikers na Shazammen automatisch doorgelinkt naar de speciale Sprinter landingspagina. Onder de slogan Music Picks Your Ride worden de verschillende uitvoeringen van de Sprinter gekoppeld aan een muziekgenre. 

Harjen Tiesinga, Manager Marketing Mercedes: "Innovatie maakt deel uit van de kernwaarden van Mercedes-Benz Vans. Wij vragen onze bureaus dan ook om onze doelgroepen op een innovatieve manier aan te spreken. Deze campagne is daar een mooi voorbeeld van. We willen hiermee alle offline communicatie ook direct linken naar de mogelijkheid om een proefrit aan te vragen. Dit geeft ons de mogelijkheid om een gedeelte van onze offline middelen te meten."

Kelly Tennison, Commercial Manager Shazam: "De koppeling tussen de 100% For You-campagne en Shazam is een logische. Niet alleen vanwege de techniek achter audio- en visuele herkenning van Shazam, maar ook vanwege onze doelgroep, die voor een groot deel overeenkomt met die van de Mercedes-Benz Sprinter."

www.publicisone.nl
www.shazam.com
www.mercedes-benz.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief