Marketing Report
MeMo2 lanceert realtime Shopper Analytics-platform

MeMo2 lanceert realtime Shopper Analytics-platform

MeMo2 lanceert in Nederland en België het THX Shopper Analytics-platform. Het geautomatiseerde platform monitort realtime en 24/7 het (cross)media-, consumptie- en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 connected consumenten.

Na de eerste succesvolle toepassingen van het platform voor onder meer de grotere Nederlandse supermarktketens en non-food retailers, is de verwachting dat dergelijke Shopper Analytics de nieuwe standaard wordt voor CPG-merken.

Het Shopper Analytics-patform omvat alle supermarkten, tankstations, treinstations, luchthavens en andere outlets, waardoor winkelbezoek, frequenties en journeys continu kunnen worden vastgesteld. Ook digitaal media- en consumptiegedrag word,t meegenomen waardoor succes van omnichannel strategieën beter kunnen worden bepaald.

Met het Shopper Analytics-platform biedt MeMo2 zowel retailers als CPG/FMCG merken hypersnel inzicht in de onderliggende dynamiek en drivers achter de gemaakte aankoopbeslissingen. Ook faciliteert het Shopper Analytics-platform interactieve conversaties met consumenten, voor verdieping op de ervaringen en motieven rondom aankoopbeslissingen en de kracht van het merk.

THX Shopper Analytics is een verbreding op het bestaande THX-platform wat in 2019 succesvol in Nederland werd geïntroduceerd. THX vormt een geïntegreerde oplossing voor het meten van realtime consumentengedrag en crossmedia reclame effectiviteit en is in staat om de onderliggende werking tussen media, merk, marketing, winkel- en salesprestaties vast te stellen. Vorig jaar won het THX-platform nog 5 grote Europese Marketing en Research prijzen. Ook in Nederland viel het THX-platform in de prijzen met onder meer een MWG AMMA (Best Crossmedia Research) en een Crossmedia Innovatie Award.

Marcel Vogels, oprichter MeMo2: “Door een representatieve en grote groep shoppers geautomatiseerd te kunnen monitoren in hun dagelijkse bestaan, ervaren CPG-/FMCG-merken en retailers de werkelijke effectiviteit van crossmedia-campagnes, promotionele acties, sportsponsoring, distributie, verpakking en instore investeringen. We bieden merken ook de mogelijkheid om in direct contact te treden met deze shoppers om zodoende een hechte relatie op te bouwen. Dit biedt een uniek kijkje in het leven van de consument en welke rol het CPG-merk daarin speelt. Daarmee biedt THX Shopper Analytics een duidelijke meerwaarde naast traditioneel retailonderzoek inclusief concrete handvatten ter versterking van merkrelaties en (omnichannel) sales. En dat zien we terug in internationale interesse voor deze Shopper Analytics-propositie. Inmiddels worden de gesprekken gevoerd over de verdere uitrol en ontwikkeling van het platform in de Benelux en andere Europese landen.

www.memo2.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.