Marketing Report
MeMo² lanceert Crossmedia Analytics Platform THX in België

MeMo² lanceert Crossmedia Analytics Platform THX in België

MeMo² lanceert het innovatieve Crossmedia Analytics Platform THX in België. Dit na een succesvolle introductie op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020.

Marcel Vogels, oprichter MeMo2: “In Nederland zijn veel grote adverteerders gericht op de Benelux. Dus niet alleen op Nederland. Al vroeg in het jaar ontvingen we de wens van meerdere merken om naast Nederland ook België mee te nemen in het THX-aanbod. Met de introductie van THX in België hebben we daar concreet gehoor aan gegeven.”

MeMo2 verwacht dat de adoptie van het crossmedia meetplatform THX in België zich vergelijkbaar snel zal ontwikkelen als in Nederland. Niet alleen willen steeds meer merken zelf de regie kunnen voeren over het succes van crossmedia advertising en marketing, ook zorgt Covid-19 ervoor dat Crossmedia Transparantie zoveel mogelijk digitaal en dagelijks aangeleverd moeten worden.

Qua functionaliteit zal het THX Platform in België identiek zijn aan dat van Nederland. Ook het gekoppelde THX Audience zal in België volledig representatief worden gemaakt aan de populatie van onze zuiderburen. Dit wordt verzorgd door een alliantie met drie bekende panelpartijen in België.

Naast het ondersteunen van merken vanuit Nederland, zal MeMo2 ook partnership zoeken met Belgische merken, media-exploitanten en mediabureaus. Deze merken zullen net als hun Nederlandse collega’s graag onafhankelijke, duurzame, geïntegreerde en directe feedback wensen omtrent crossmedia bereik en effectiviteit. Dit als een logische aanvulling op de input van het CIM (Belgische SKO) die vooral in traditionele currencies voorziet, maar geen dagelijkse validatie biedt in het geïntegreerde effect van TV, radio, online video, (D)OOH, instore en bioscoopreclame op campagne -en merkniveau.  

De uitrol van THX naar andere landen stopt niet bij België. Momenteel is THX actief met de ontwikkeling en contractvorming richting een aantal andere landen.  

MeMo² is een onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau gespecialiseerd in het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten en het bieden van big data en modeling solutions. MeMo² stelt adverteerders, bureaus en uitgevers in staat om de effectiviteit, accountability en ROI van crossmedia-investeringen (televisie, online, radio, print, outdoor, mobiel, evenementen en/of sponsoring) significant te verbeteren.

Het THX Platform biedt dagelijkse geïntegreerde transparantie van crossmedia bereik, audience en effect. Deze vorm van Crossmedia Analytics geeft merken real-time inzage in:

  • Crossmedia bereik
  • Crossmedia contact-frequenties
  • Exposed audiences
  • Ontwikkeling in store traffic
  • Ontwikkeling in brand uplift
  • Diepe kwantitatieve consumenten inzichten
  • Diepe kwalitatieve consumenten inzichten


In 2020 won het THX Platform 5 prijzen tijdens de European Research Awards en 2 Nederlandse prijzen, de AMMA voor beste media research en een Crossmedia Award voor beste Crossmedia Innovatie


Eerder deze maand deden wij een video-interview met Marcel Vogels. Kijk dat interview hier:

www.memo2.com
thx.community/nl/index.html

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief