MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

30-09-2020 11:48:00 | Door: David de Jong | hits: 2566 | Tags:

MeMo2 en Analytics kondigen aan samen te gaan werken met kwalitatieve-researchspecialist Respondenten.nl. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onderliggende consumenten-ervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd, snel en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rondom campagnebereik (inclusief contactfrequenties), brand-uplift en conversie-attributie.  

Een belangrijke rol in de samenwerking is weggelegd voor het MeMo2 Crossmedia Meetplatform THX. Met deze samenwerking wordt niet alleen het onderliggende THX Audience verder uitgebreid door Respondenten.nl panelleden, ook zet het THX Platform een grote stap in de kwalitatieve meetmarkt. 

Naast harde THX-statistieken als crossmediabereik, contactfrequenties, bereikte doelgroepen, winkelbezoek en allerlei merk KPI-scores, biedt THX nu ook onderliggende consumenten-ervaringen en dieperliggende motivaties, gevoelens, percepties rondom vertoond gedrag. Het snel en gevalideerd in kaart kunnen brengen van onderliggende consumenten-ervaringen en gevoelens is voor merken belangrijk om bestaande klanten beter te kunnen bedienen en daarmee te behouden.

Marcel Vogels, oprichter MeMo2: "Stel, je bent Unilever en je lanceert een nieuwe smaak ice-tea. Als Unilever besluit om naast een grootschalige tv- en Out-of-home campagne ook een instore promotie te doen in de verschillende supermarkten, dan wil je naast het bereik en merkeffect ervan, ook graag directe input van de geraakte consumenten zelf. Vooral consumenten die feitelijk zijn blootgesteld aan onderdelen van de campagne en daadwerkelijk in contact zijn geweest met de instore promotie en zo’n Ice-tea hebben gedronken. Wat zijn de eerste reacties over de smaak, verpakking, look & feel, claims over duurzaamheid en gezondheid? THX biedt real-time conversaties en insight onderzoek onder die specifieke fijnmazige doelgroepen."

Door de samenwerking kunnen kandidaten ten behoeve van kwalitatief onderzoek real-time worden gevalideerd, geselecteerd en uitgenodigd. Het THX Platform stuurt kleine pushberichten naar de geselecteerde kandidaten om hen te betrekken bij korte persoonlijke surveys, persoonlijke online interviews via de mobiele camera en/of deelname bij online (focus)groepen op gezette tijden.

Yvette Huitema, oprichter Respondenten.nl: “We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid. Bij Respondenten.nl verwachten we dat die trend blijvend zal zijn. Daarom is Respondenten.nl zeer verheugd met deze samenwerking."

www.memo2.nl
www.respondenten.nl

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.