Marketing Report
Mazars krijgt andere merkidentiteit in 90 landen

Mazars krijgt andere merkidentiteit in 90 landen

Mazars, gespecialiseerd in audit, tax en consultancy, heeft in meer dan 90 landen een andere wereldwijde merkidentiteit bekend gemaakt. De rebranding weerspiegelt het streven van Mazars om een alternatief en een ander perspectief te bieden in de audit, accountancy, tax en consultancy markt.

Hervé Hélias, CEO en voorzitter van Mazars Groep: "Na twee jaar intensief overleg met onze partners, medewerkers, klanten en andere stakeholders, onthul ik met groot enthousiasme wereldwijd onze nieuwe merkidentiteit en positionering. De nieuwe positionering is een weerspiegeling van wie we nu zijn en van onze ambities voor de toekomst. We zijn één geïntegreerd team over de hele wereld. Dit maakt het mogelijk om grote internationale klanten te bedienen en biedt flexibiliteit om creatief en persoonlijk te zijn in onze aanpak. In elk land waar we actief zijn combineren onze teams hun lokale ervaring met een mondiaal perspectief. Zij bieden klanten van iedere omvang een partnership die zorgt dat zij vertrouwen kunnen hebben in hun bedrijf en die hen helpt om ambities te verwezenlijken."

Vorig jaar boekte de internationale organisatie, gespecialiseerd in audit, accountancy, tax, en consultancy een omzet van 1,8 miljard (boekjaar 2018 / 2019). Dit is een stijgiing van 10,4 procent (exclusief Forex-impact van +0,2 procent) in vergelijking met het voorgaande jaar. De omzetstijging in 2018 / 2019 werd gerealiseerd door een sterke organische groei van 9,0 procent.

De rebranding weerspiegelt ook de internationale ontwikkeling van Mazars, die nu met bijna 25.000 collega’s actief is in meer dan 90 landen. De Mazars North America Alliance stelt nog eens 16.000 professionals beschikbaar om internationale klanten te bedienen die actief zijn in de Verenigde Staten en Canada. In totaal ondersteunen ruim 40.000 professionals de klanten van Mazars over de hele wereld. Meer dan een derde van de omzet van Mazars komt inmiddels van buiten Europa. Azië-Pacific heeft het hoogste groeipercentage van 22,6 procent  in 2018 / 2019 waardoor deze regio ongeveer 15 procent van de totale omzet van Mazars vertegenwoordigt.

Hervé Hélias: "In de 75 jaar sinds onze oprichting zijn de uitgangspunten niet veranderd, maar onze organisatie wel. We zijn de afgelopen tien jaar in omvang verdubbeld en de diversiteit van onze diensten, klanten en mensen is meegegroeid. Tegenwoordig doen we de audit van bijna 2.000 OOB-klanten over de hele wereld; 30 procent van de beursgenoteerde bedrijven in Frankrijk en bijna 140 grote beursgenoteerde ondernemingen in China. Tegelijkertijd werken we voor meer dan 50.000 privately owned businesses en familiebedrijven, van particulieren en startups tot grote internationale klanten."
 
Ton Tuinier, Voorzitter Raad van Bestuur in Nederland en lid van het bestuur van Mazars Groep: "Ik ben buitengewoon trots op ons nieuwe merk. De nieuwe merkidentiteit en positionering sluiten naadloos aan bij waar we als Mazars in Nederland voor staan, waar we onze klanten de beste combinatie bieden van lokale kennis en inzichten in wetgeving, met een passend mondiaal perspectief. En belangrijk, we geven onze maatschappelijke rol verder vorm, door invulling te geven aan onze kwaliteitsvisie. Mazars versterkt vertrouwen door toonaangevende kwaliteit."

Mazars wil het alternatief zijn in de audit, accountancy, tax en consultancy markt. Dit wil Mazars bereiken door de medewerkers in staat te stellen consistente, hoogwaardige en op maat gemaakte diensten te leveren die voldoen aan de behoeften van de klant, aangevuld met een flexibele wereldwijde samenwerking. Dit alles komt tot uitdrukking in de nieuwe positionering.

 Hervé Hélias: "De wereldwijd opererende Mazars University heeft zojuist voor de tweede keer op rij de CLIP-accreditatie ontvangen. Dit is de toonaangevende accreditatie voor corporate opleidingsinstituten. We voelen een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van onze mensen en hun inzetbaarheid. We willen ze helpen ontwikkelen als experts in hun vakgebied en ze opleiden om leiding te kunnen geven aan teams. Dit is essentieel om onze klanten van dienst te zijn volgens de hoogste kwaliteitstandaarden en om employer of choice te blijven.  

Cécile Kossoff, Brand, Marketing & Communications Officer bij Mazars Groep: "We zijn allemaal ongelooflijk trots op onze organisatie, op onze reis en op het nieuwe Mazars merk. Deze nieuwe identiteit is gebouwd op het DNA van de organisatie en versterkt wie we zijn, hoe we werken en wat ons anders maakt. Het weerspiegelt ons erfgoed en onze geïntegreerde aanpak. De identiteit combineert een internationaal bereik met diepe lokale wortels; ons verantwoordelijkheidsgevoel tegenover de sector; de jarenlange technische expertise en kwaliteit die we bieden; de focus en het wederzijds respect dat we hebben voor onze klanten, de unieke menselijke aanpak die ze waarderen, het vertrouwen en de zekerheid die we hen geven; en onze toewijding om het juiste te doen."

www.mazars.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief