Marketing Report
Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN

Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN

Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd. 

Het evenement, dat de naam MMXX kreeg, vond plaats op het Autodromo di Modena racecircuit. Speciaal voor de gelegenheid werd hier een podium gebouwd, met drie verdiepingen hoge projectieschermen. Automotive influencer James Walker, beter bekend als Mr. JWW, presenteerde de avond in aanwezigheid van diverse coryfeeën van het Maserati-team, voor zowel een live publiek als online deelnemers uit de hele wereld. Om veilige afstand te kunnen garanderen konden de aanwezigen plaatsnemen in verschillende Maserati-modellen van de huidige lijn en in voertuigen uit Maserati’s geschiedenis.

Om het online evenement te kunnen livestreamen, sloeg Maserati de handen ineen met digitale studio Resn, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen van interactieve online-ervaringen. De livestream was te volgen op de House of Maserati website die dienst deed als een virtuele expositieruimte voor de lancering en ontworpen en gebouwd is door Resn. Het online publiek de mogelijkheid om interactief deel te nemen door middel van live commentaar en speciale Maserati reactie-iconen. Ook konden zij exclusieve Maserati Day content ontgrendelen en als een van de eersten bezichtigen. Na afloop kon deze gedownload worden.

De lancering van de MC20 was het afsluitende evenement in een serie online premières die Maserati dit jaar samen met Resn op de House of Maserati website bracht. De reeks ving aan met de onthulling van de 2021 Ghibli Hybrid in juli 2020. In augustus 2020 volgde de introductie van drie voertuigen die samen de Trofeo collectie vormen. Tot slot werd de MC20 gelanceerd. 

Rik Campbell, Algemeen Directeur van Resn: “In plaats van dit te beschouwen als de lancering van een product, hebben we het benaderd als een festiviteit. Iets wat helemaal past bij Maserati."


 
Resn ontwierp en produceerde de online evenementen door middel van Toast, een systeem dat het bedrijf bouwde om voor brands volledig immersive online productlanceringen te realiseren. De nieuwe technologie van Resn ondersteunt de trend van productlanceringen die in toenemende mate online plaatsvinden en maakt het mogelijk voor brands om virtuele ervaringen te creëren die net zo opwindend en dynamisch zijn als live evenementen.

Rik Campbell: “Met Toast kunnen we een veel groter publiek bereiken dan door middel van traditionele evenementen. Hierdoor maximaliseren we het engagement en zorgen we tegelijkertijd voor een community-gevoel. Met name dat gevoel van verbinding is belangrijk in onze huidige mondiale samenleving. En juist dit is het onderscheidende vermogen van Toast.” 

www.resn.co.nz
www.maserati.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief