[Marketing Report Radio] Ton Rozestraten en Frank Volmer over adverteren op tv in 2022

[Marketing Report Radio] Ton Rozestraten en Frank Volmer over adverteren op tv in 2022

23-12-2021 11:06:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 2277 | Tags:

In de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio blikten we in vier interviews vooruit op de advertentiemarkt van 2022. Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland en Frank Volmer, algemeen directeur van de Ster, geven hun visie op de ontwikkelingen.

Ton: “Terugkijkend op 2021 zien we een enorme groei die niemand had voorspeld. We komen uit op groei van 25 procent op jaarniveau. Dat was het niveau van 2011, dus pre-Facebook en YouTube. De groei kwam vooral door retailers zoals Albert Heijn en Jumbo. Voor 2022 kunnen we verdere groei verwachten met alle evenementen die gepland staan.”

Frank: “Het voordeel van een lockdown is natuurlijk dat iedereen televisie gaat kijken. Doordat de restaurants en dergelijke gesloten zijn, hebben we ineens een veel groter bereik. Marketeers komen ook wel wat terug van het massaal inzetten op digitaal, wat de afgelopen jaren de tendens was. De vraag van adverteerders is veel groter dan het aanbod. Een bedrijf kan extra produceren, wij kunnen geen grp’s bijproduceren. Prijzen gaan omhoog bij meer vraag. Bij de Ster is ingegrepen op de hoeveelheid grp’s en daardoor gaan de tarieven omhoog. Tegelijkertijd zijn adverteerders wel unieker in de blokken, want die zijn korter.”

Beluister het hele interview hier:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business.


www.logitech.com







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.