René Zeedijk over NDC, Mediahuis en DPG Media

René Zeedijk over NDC, Mediahuis en DPG Media

17-09-2020 10:34:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 624 | Tags:

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio.

“De overname door Mediahuis is toch wel verrassend, want NDC is in 2013 al gaan samenwerken met DPG Media. Dat was de gedoodverfde overnamekandidaat, maar het is toch die andere Belg geworden. NDC had het moeilijk, dat was bekend, want als stand-alone in de printmarkt is het ook niet makkelijk. ”

“De consolidatie is nu klaar. Ik heb het opgezocht en er zijn nog drie titels in andere handen: het FD, het Reformatorisch Dagblad en de Barneveldse Courant. De rest is voor 50 procent in handen van DPG en voor 45 procent in handen van Mediahuis. Ik ben benieuwd wat er nog staat te gebeuren, want je weet wel dat de Belgen met liefde hard ingrijpen.”

René blikt verder vooruit op de audiostrategie van grote partijen en de introductie van een Vlaamse streamingdienst. 

Luister het volledige interview hier:

 

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur. 

Luister de volledige uitzending van Marketing Report Radio van 15 september 2020 hier terug:

 

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business


www.logitech.com

DeMarketing100 2021 komt eraan! Draag hier mensen voor deze lijst voor.

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie