[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi

[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi

21-10-2021 12:42:00 | Door: David de Jong | hits: 1217 | Tags:

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert.

Nienke van de Streek: “We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en gegroeid van een man of 12 naar nu 35 mensen en we zijn nog lang niet klaar. We hebben niet het mediabudget als een Coca-Cola, maar toch hebben we bepaalde doelstellingen die hetzelfde zijn. Dus moet je ook echt opvallen. Onze campagne heeft het publiek het gevoel gegeven van die heb ik wel gezien. Van oudsher hebben we de focus gehad op de folder waar we heel groot mee zijn geworden. Die is ook belangrijk, maar wel iets minder belangrijk. We investeren dan ook veel tijd aan het uitleggen waar we als marketingafdeling mee bezig zijn en mensen mee te krijgen voor dingen die Aldi voor de eerste keer doet."

Over de band met het Duitse moederbedrijf: "Vroeger werd er naar buiten toe weinig gecommuniceerd, die cultuur is veranderd. Bepaalde dingen doen we maximaal samen met de mensen in Duitsland vanuit Essen. Sommige dingen kan je niet vanuit Duitsland organiseren, wij kennen de Nederlandse consument het beste. De cijfers zijn positief en de data spreken voor zich, dat spreekt ook voor de mensen in Essen."

Luister het volledige interview hier:

www.aldi.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 oktober 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  

Brenda Smith

Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het crossmediaal positioneren van haar merken. luister dit interview hier

René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Deze maand gaat hij onder meer in op de luistercijfers van Qmusic. luister dit interview hier

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt. luister dit interview hier

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. luister dit interview hier

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.