Marketing Report
[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts

[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. 



Maarit van Zalk: “40 procent van de Nederlanders luistert regelmatig naar podcasts. Het businessmodel is in Nederland nog geen model om geld mee te verdienen. Het is wel zo dat als je de onderzoeken leest, dat één derde van de luistereraars daar best voor wil betalen. Het is een model dat we aan het uitvinden zijn. Ik denk dat er toch een businessmodel voor te vinden is. Reclame is een lastige. Het kan. maar je moet het wel heel voorzichtig doen. Podcasts horen meer thuis bij achtergronden en verdieping en lenen zich niet zo voor echt hard sell. Er zijn wel veel bedrijven die van alles vertellen over zichzelf. Dat is ook een vorm van reclame. Een podcast is ook een manier om aan goede mensen te komen. Als je dat vertaalt naar de kosten die je kwijt bent aan een radiocampagne, kun je ontzettend veel verdienen."

Luister het volledige interview hier:


www.earforce.nl
www.podcastfactory.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 oktober 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business.


www.logitech.com

Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het crossmediaal positioneren van haar merken. luister dit interview hier

René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. luister dit interview hier

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert. luister dit interview hier 

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt. luister dit interview hier

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief