[Marketing Report Radio] Johan Smit over onderzoek naar crossmediale meetmethodes

[Marketing Report Radio] Johan Smit over onderzoek naar crossmediale meetmethodes

27-07-2021 11:56:06 | Door: Saskia van Weert | hits: 791 | Tags:

Johan Smit is directeur van PMA, Platform Media Adviesbureaus en bestuurder bij Stichting Nationaal Luisteronderzoek. Hij is al jaren bezig met onderzoek naar crossmediale meetmethodes voor mediabureaus.

“We zijn er een jaar of tien mee begonnen. Vanuit de mediabureaus dachten we dat de manier waarop er werd gemeten, niet meer houdbaar was. In het begin hadden we veel vertrouwen in theorie en methodologie. Er is een switch geweest in de manier van denken. Zo hebben we het niet meer over print, maar over wat mensen lezen. Dat doe je af en toe op je smartphone, maar een e-mail is ook lezen, en we kunnen meten of iemand hem opent. Als we alles bij elkaar brengen, moet het kloppen. Als je een vragenlijst gebruikt voor radio of tv, moeten die dezelfde antwoordencategorieën hebben om ze te kunnen vergelijken.”

Beluister dit interview hier:

www.pma-bureaus.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 juli 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.