MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental

MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental

17-09-2021 13:12:00 | Door: David de Jong | hits: 751 | Tags:

Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental voert de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van alle klanten. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne.

Tom Hendrikx, manager Corporate Communication bij Boels: “Duurzaamheid is een groot thema voor klanten. Je ziet een duidelijke verschuiving in duurzaam bouwen en werken van vrijwillig naar verplicht duurzamer werken. Onze klanten moeten handelen en zoals altijd staan we als Boels klaar om te helpen. Schonere machines, advies op maat en duurzamere huuroplossingen; het hoort er allemaal bij.”

De campagne bestaat uit online ads, Out Of Home-uitingen, een landingspagina en een radiocommercial. De mediastrategie achter de campagne focust zich rond de ochtend; het moment waarop de klanten van Boels Rental op de weg zitten. Uitingen van de campagne zijn tijdens piekmomenten te zien langs de (snel)weg en te horen op de radio.

De campagnestrategie en het concept komen uit de bus van MIX. Growth marketing agency Elevator neemt de mediastrategie, executie en optimalisatie van de campagne voor z’n rekening.

Tom Hendrikx: “Ons duurzame aanbod is breed en het thema is groot. Daarom zochten we naar een krachtige boodschap die de lading dekt en effectief blijft. We zochten naar een combinatie tussen creativiteit en effectiviteit. Echt full service zonder al te veel bureaucratische hordes. Dat vinden we exact binnen deze bureaucombinatie.”

Thomas Wolters, managing director bij Elevator: “De industrie waar Boels zich in begeeft, is complex en de klantgroepen divers. Dit betekent dat er talloze factoren meespelen die de effectiviteit van de campagne beïnvloeden. Een goede marketingstrategie om de klantgroepen te bereiken en vervolgens door middel van data-analyse en optimalisatie de campagne effectiever maken, is cruciaal.”

Elevator en MIX worden verbonden door MakerStreet; het netwerk dat eigenaar is van Elevator en sinds mei 2021 in MIX participeert. Ashwin Murli, creative director en partner bij MIX: “Elevator vertrekt vanuit data, wij vanuit creatie. Vanuit die expertises kunnen we een klant als Boels bieden wat het nodig heeft: effectief creatief werk zonder compromissen. Het team van Elevator voorkomt dus dat wij geen onzin verkopen, MIX zorgt er op onze beurt voor dat wat de wereld in gaat doordacht en inhoudelijk passend is.”

Credits:

Opdrachtgever: Tom Hendrikx, Danielle Wolter en Syrus de Zwarte  (Boels Rental) | Concept: Daryl Fransz & Elise Demuynck (MIX) | Design: Elise Demuynck & Ashwin Murli (MIX) | Copy: Daryl Fransz (MIX) | Creatieve directie: Ashwin Murli (MIX) | Audioproductie: Ron Lemmens (YPCA / De Radiofabriek) | Growth Marketing: Thomas Wolters & Leonie van Ewijk (Elevator)

www.makerstreet.nl
www.elevator.amsterdam
www.workwithmix.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.