[Campagnes] Lukkien produceert tv-commercials voor Danone

[Campagnes] Lukkien produceert tv-commercials voor Danone

28-01-2021 14:02:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2140 | Tags:

Onlangs maakte Lukkien in opdracht van Franse reclamebureau BETC een internationale productie voor Danone. Bijzonder vanwege de uitdagende combinatie van niet te regisseren baby’s en live projecties op de set. Hoe zorg je voor blije hoofdrolspelers én perfecte technische omstandigheden? Wat moet je doen om de split second vast te leggen die je zoekt? Producer Anna de Jong over de productie van de Aptamil tv-commercials voor Danone.

Waarom Danone koos voor de uitdagende combinatie van baby’s en live projecties op de set? Producer Anna de Jong legt uit: “Danone wilde graag laten zien dat Aptamil-opvolgmelk een uitstekende keuze is voor nu én voor de toekomst. Met die boodschap in gedachten, kwam het Franse reclamebureau BETC met een concept waarin het heden op de voorgrond wordt getoond en de toekomst op de achtergrond via live projectie.”

Babyregisseur

Omdat filmen met baby’s onvoorspelbaar is, werkte Lukkien met babyregisseur Job van As. Anna de Jong: “Baby’s hebben hun eigen ritme en regisseren de crew. Job is rustig en heeft veel ervaring in het werken met baby’s. Precies wat nodig is om mee te bewegen met de geheel eigen dynamiek en flow van deze kleintjes.”

Twee camera’s

Om geen moment te missen, werd er voortdurend gedraaid met twee camera’s. Anna de Jong: “Timing is het sleutelwoord bij dit soort producties. De crew moet zich aanpassen en afwachten. En tegelijkertijd: voortdurend scherp zijn. Alleen dan kun je de momenten waarop de projectie, de baby en de ouder op hun best zijn, pakken. De uitdaging stopte overigens niet op de set. In de postproductie hebben we nog flink gesleuteld om te zorgen voor een perfecte timing van de verschillende elementen en een gestroomlijnd resultaat.”

Duitse en Britse markt

Sinds begin 2021 wordt de tv-commercial uitgezonden in het Verenigd Koningrijk. Ook in Duitsland zal de commercial te zien zijn. In totaal leverde Lukkien meer dan dertig verschillende korte en lange high-end versies op. Anna de Jong: “Hoe uitdagender de productie, hoe gaver als het lukt.”

Lukkien produceert content sinds 1972. Van hoogwaardige ATL-afbeeldingen en films tot sociale verhalen en merkfilms. Ongeacht de bron, ongeacht de benodigde output ... we kunnen het maken. Onze omvang en ervaring maken ons de ideale partner voor grootschalige e-commerce en productie van sociale activa in fotografie, film en CGI. Wat is jouw uitdaging? Kom maar op!

www.lukkien.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.