Marketing Report
Lexa.nl lanceert Start Something Real

Lexa.nl lanceert Start Something Real

Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven. In de merkcampagne brengt Lexa de online en offline dating wereld dichter bij elkaar, want na de online klik is het de offline connectie die ervoor zorgt dat die ene leuke date de start van een nieuw verhaal kan zijn. De campagne wordt ook uitgerold in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. Start Something Real is in Nederland vanaf 26 december te zien en te horen op zowel tv, radio als digitaal.

Roelijne Peters, Market Manager Nederland bij Lexa: "De opkomst van quick fix datingapps heeft online dating veranderd in een spel van swipes, likes en vluchtig contact. Consumenten zijn gewend aan bingeconsumptie en daar lijkt online dating geen uitzondering op. Bij Lexa gaat het juist niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit van de ontmoetingen en echte connecties tussen singles."
 
Uit onderzoek van Lexa* blijkt dat een meerderheid van de singles (57%) soms het gevoel heeft dat ze meedoen aan een vleeskeuring. Voor driekwart van hen is oprechte interesse het belangrijkste criterium bij online daten.
 
Betekenisvolle ontmoetingen

Lexa blijft zich inzetten voor de singles die echt op zoek zijn naar ware liefde en biedt singles daarvoor diverse handvatten. Door gedetailleerde profielen en selectie- en zoekcriteria, verificatie van profielen en real life events slaat Lexa een brug tussen online en offline dating.
 
Emilie de Fautereau, VP Brand & Communication bij Meetic Group: "Lexa heeft de meest uitgebreide profielen en het inschrijven vraagt dan ook tijd en toewijding van singles. Door deze uitgebreide profielen vergroten we de kans op een echte klik en betekenisvolle ontmoeting tussen singles. Wij geloven in de oprechte intenties van onze singles in hun zoektocht naar liefde."
 
Start Something Real

Lexa zet deze nieuwe positionering kracht bij door middel van een gedurfde en impactvolle creatieve campagne, gemaakt door het Franse reclamebureau Marcel Worldwide en geregisseerd door Helmi. De commercial toont in eerste instantie een onrealistische wereld overspoeld met nepnieuws, waarna de echte emoties en authenticiteit worden benadrukt van echte verhalen die ontstaan op Lexa. Op 26 december is de lancering van de nieuwe merkcampagne.
 
*Het onderzoek werd in mei 2018 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1093 Nederlandse singles van achttien jaar en ouder.
 
Credits

LEXA - MEETIC GROUP: CEO: Alexandre Lubot | CMO: Karine Dussert Sarthe | VP Brand & Consumer Europe: Emilie de Fautereau | VP Markets Europe:  Sophie Ak Gazeau | Marketingmanager Europe: Julie Deffontaines | Market Manager Nederland: Roelijne Peters | Reclamebureau: MARCEL | Creatie: Gaëtan du Peloux, Youri Guerassimov | Copywriter: Antonin Jacquot | Strategische planning: Léoda Esteve | Social: Anh-Dao Lepinaux, Inès Del Fabbro | Director: Helmi | DOP: Julien Poupard | Producer : Erinn Lotthé Guillon | Line Producer: Sybil Esterez | Post-production: Prodigious | Sound Production: Prodigious | Pr: Coopr

www.lexa.nl
 

 

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.