Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven. In de merkcampagne brengt Lexa de online en offline dating wereld dichter bij elkaar, want na de online klik is het de offline connectie die ervoor zorgt dat die ene leuke date de start van een nieuw verhaal kan zijn. De campagne wordt ook uitgerold in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. Start Something Real is in Nederland vanaf 26 december te zien en te horen op zowel tv, radio als digitaal.
Roelijne Peters, Market Manager Nederland bij Lexa: "De opkomst van quick fix datingapps heeft online dating veranderd in een spel van swipes, likes en vluchtig contact. Consumenten zijn gewend aan bingeconsumptie en daar lijkt online dating geen uitzondering op. Bij Lexa gaat het juist niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit van de ontmoetingen en echte connecties tussen singles."
Uit onderzoek van Lexa* blijkt dat een meerderheid van de singles (57%) soms het gevoel heeft dat ze meedoen aan een vleeskeuring. Voor driekwart van hen is oprechte interesse het belangrijkste criterium bij online daten.
Betekenisvolle ontmoetingen
Lexa blijft zich inzetten voor de singles die echt op zoek zijn naar ware liefde en biedt singles daarvoor diverse handvatten. Door gedetailleerde profielen en selectie- en zoekcriteria, verificatie van profielen en real life events slaat Lexa een brug tussen online en offline dating.
Emilie de Fautereau, VP Brand & Communication bij Meetic Group: "Lexa heeft de meest uitgebreide profielen en het inschrijven vraagt dan ook tijd en toewijding van singles. Door deze uitgebreide profielen vergroten we de kans op een echte klik en betekenisvolle ontmoeting tussen singles. Wij geloven in de oprechte intenties van onze singles in hun zoektocht naar liefde."
Start Something Real
Lexa zet deze nieuwe positionering kracht bij door middel van een gedurfde en impactvolle creatieve campagne, gemaakt door het Franse reclamebureau Marcel Worldwide en geregisseerd door Helmi. De commercial toont in eerste instantie een onrealistische wereld overspoeld met nepnieuws, waarna de echte emoties en authenticiteit worden benadrukt van echte verhalen die ontstaan op Lexa. Op 26 december is de lancering van de nieuwe merkcampagne.
*Het onderzoek werd in mei 2018 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1093 Nederlandse singles van achttien jaar en ouder.
Mariëlle Krouwel is Head of Brand Portfolio, Media & Communications bij de Volksbank, de Nederlandse staatsbankorganisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Ze is daarnaast blogger, spreker en een marketeer in hart en nieren.
Ze vertelt over Fred van Leer als marketingconcept, die zijn beroep als stylist verbreedt tot onder meer een theatershow. En over de al dan niet veranderende rol van influencers. Dan gaat het gesprek over een kwestie die Bas Vlugt ter sprake brengt, namelijk dat exploitanten en mediabureaus mopperen op adverteerders, omdat die hun geld het liefst naar Google en Facebook brengen. Is er een mismatch aan het groeien tussen wat bureaus bieden en adverteerders willen...
Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?
Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur
Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover
Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen
Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer
Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze
Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen