Marketing Report
Lexa start met chatbot bij real life dates

Lexa start met chatbot bij real life dates

Lexa is gestart met het aanbieden van een chatbot bij real life dates. Via Facebook messenger biedt Lexa daarmee onder de noemer Lexa Summer Journey de mogelijkheid om middels een wandeling te daten langs romantische plekken in de drie grote Randstad-steden Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ook kan een zogeheten hulplijn worden ingeroepen en worden ijsbreker-vragen aangeboden.

De chatbot werkt middels fotohints en coördinaten waarbij de date in circa 1,5 uur tijd door de steden worden geleid.  Drukke hotspots in de steden worden vermeden.

De Lexa Summer Journey wordt aangeboden voor diegenen die via Lexa virtueel al een match hebben, maar is ook los te gebruiken door in Facebook messenger Start de Lexa Summer Journey in te tikken. De chatbox is alleen in Nederlands beschikbaar. Lexa is via Meetic Group onderdeel van de Match Group waar ook merken als Tinder, OkCupid en PlentyOfFish onder vallen.

Zowel PR, influencers, social media als paid media wordt ingezet om een boost te geven aan de campagne. De campagne is ontwikkeld door Coopr en wordt eveneens door het pr-en marketingbureau uitgerold.

Roelijne Peters, Senior Marketing Manager Europe bij Meetic: “Nu singles deze zomer weer in real life kunnen daten, willen we Nederlandse singles helpen met een vernieuwende, maar ook verantwoorde date-activiteit. Met deze campagne maken we de koppeling van online dating naar offline.”

www.lexa.nl
www.meetic-group.com
www.matchgroupinc.com
www.coopr.nl

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief