KesselsKramers ontwikkelt campagne voor Monte Velho wijn

KesselsKramers ontwikkelt campagne voor Monte Velho wijn

29-04-2021 16:39:00 | Door: David de Jong | hits: 787 | Tags:

KesselsKramers heeft een campagne ontwikkeld voor het Portugese wijnmerk Monte Velho. De slogan Made Slowly in Portugal wordt daarbij geïntroduceerd. In deze campagne staat de waardering voor lokaal vakmanschap centraal. Wijnbereiding wordt in één adem genoemd met andere ambachten uit Portugal, zoals het schilderen van tegels, pottenbakkerskunst en het weven van tapijten. Net als bij deze ambachten kost het maken van goede wijn tijd.

Gijs van den Berg, creatief directeur van KesselsKramer: "We wilden dit langzame proces integreren in ons proces van campagnes maken. Daarom hebben we een keramist, een tegelschilder en een tapijtmaker gevraagd om met hun ambachten de campagnebeelden te maken.”

Nuno Cabral, Wine brands and markets director bij Esporão: "Deze onvoorspelbare reis maakte ons erg enthousiast. Twaalf maanden geleden zijn we begonnen met de productie en de totstandkoming van deze campagne heeft veel weg van het uitbrengen van een nieuwe oogst.”

Filmmaker Afonso Sousa documenteerde het gehele proces. Hij volgde de ambachtslieden en de wijnmakers gedurende 6 maanden. De campagne bestaat uit printadvertenties, out of home, tv-commercials, online video's en een documentaire die de overeenkomsten tussen de verschillende ambachten laat zien.

João Roquette, CEO van Esporão: "In de moderne maatschappij is alles binnen 24 uur of minder bereikbaar. Wij vonden het juist belangrijk om te laten zien dat zelfs de meest eenvoudige dingen tijd en aandacht vergen. Door het langzame proces achter (onze) producten te laten zien, hopen we de waardering voor de mensen en onze planeet terug te brengen.”

De campagne is op 12 april 2021 van start gegaan in Portugal en bouwt voort op de Slow Forward positionering die de voordelen laat zien van onthaasting in de hedendaagse maatschappij.


Credits:

Opdrachtgever: Esporão | Bureau: KesselsKramer Amsterdam & London | Film en fotografie: Afonso Sousa | Crafts curator: Felipa Almeida | Ambachtslieden: Dona Emília, Xico Tarefa, Manuela Guerreio van Viúva Lamego

www.kesselskramer.com







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.