KesselsKramer en Robin de Puy maken jubileumfilm voor WOMEN Inc.

Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van belangenorganisatie WOMEN Inc. regisseerde Robin de Puy een missiefilm naar een concept van KesselsKramer. Het doel van de film is tweeledig; het vieren van 15 jaar succesvol agenderen van genderongelijkheid, maar ook een blik op de toekomst; een oproep om vanuit wie je ook bent, wat je ook doet, bij te dragen aan emancipatie in Nederland.

Robin de Puy
, regisseur en fotograaf: "De strijd die WOMEN Inc. nu al 15 jaar lang voert, gaat veel verder terug en wordt al generaties gevoerd. Als maatschappij doen we zeker stappen vooruit, maar we zijn er nog lang niet. De noodzaak blijft. De film toont symbolisch de ontwikkeling van de emancipatiebeweging door de jaren heen, een beweging die steeds groter wordt en opkomt voor gelijke rechten voor iedereen (ongeacht gender, sekse, leeftijd of achtergrond). De keuze voor zwart/wit staat voor mij voor die tijdloosheid die het moet uitstralen."

Pieter Leendertse, managing director KesselsKramer: "WOMEN Inc. en KesselsKramer werken inmiddels 15 jaar samen. Hierdoor hebben we de afgelopen jaren een krachtige en consistente communicatiestijl kunnen ontwikkelen. Het iconische werk van Robin de Puy sluit hier naadloos op aan.’ Eerder fotografeerde zij al voor de Effie-winnende campagne Behandel me als een dame, over gendersensitieve gezondheidszorg.

Emma Lok, directeur strategie en communicatie bij WOMEN Inc.: "We hebben de afgelopen jaren verschillende thema’s aangekaart, waaronder de nog altijd bestaande loonkloof tussen mannen en vrouwen. Ook hebben we meer aandacht gevraagd voor gendersensitieve gezondheidszorg. Kesselskramer heeft altijd onze boodschap op een verrassende manier weten te vertalen naar een campagne. Met de missiefilm wilden we duidelijk maken dat de emancipatie in Nederland helaas nog niet voltooid is. KesselsKramer en Robin de Puy hebben dit goed in een film weten te vangen."

Vanwege het 15-jarig bestaan van WOMEN Inc. wordt ook het Jumbileum Festival van 23 tot 27 september georganiseerd over feminisme, beeldvorming en verbinding. Daarnaast lanceert de organisatie ook een podcast . De verhalen en ervaringen van de mensen die aan het woord komen in de podcast bewijzen dat emancipatie in Nederland nog niet is voltooid.

Credits

Opdrachtgever: WOMEN Inc. | Verantwoordelijken: Emma Lok, Jannet Vaessen | Bureau: KesselsKramer | Strategie: Sanne van Ettinger | Creatie: Krista Rozema, Jill Mathon, Rens de Jonge | Productie: Ninnog Duivenvoorde | Regie / fotografie: Robin de Puy | Productiemaatschappij: Unit

www.kesselskramer.com
www.womeninc.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.