KNVB en Oranje Fonds lanceren documentaire Jouw Club voor Iedereen

De KNVB en het Oranje Fonds lanceren de documentaire Jouw club voor iedereen, waarin diverse bijzondere verhalen uit het amateurvoetbal aan bod komen. De film is de hele maand juni te zien via de digitale kanalen van KPN.

In de documentaire nemen we onder meer een kijkje bij vereniging AVV Sloterdijk, een club die als thuishonk dient voor buurtbewoners, statushouders en ongedocumenteerden die willen voetballen en op die manier dichterbij de maatschappij komen te staan. Ook oud-profs Tim de Cler en Houssin Bezzai vertellen wat de amateurclub voor hen zo bijzonder maakt en waarom zij nog wekelijks een balletje trappen bij hun oude club Lugdunum. 

In Nederland hebben we maar liefst 3.000 voetbalverenigingen die samen het grootste sociale netwerk van Nederland vormen. Al tientallen seizoenen komen hier ieder weekend 3,5 miljoen mensen, die elkaar helpen als dat nodig is. In een wereld die steeds afstandelijker wordt, blijkt amateurvoetbal juist te  kunnen verbinden. 

Gijs de Jong, secretaris-generaal van de KNVB: “Ik ben heel trots dat we met deze documentaire de kracht van voetbal zo goed in beeld hebben weten te brengen. Deze bijzondere verhalen zijn slechts een handvol van de verhalen die er leven op onze voetbalverenigingen. Iedere club, ieder team en iedere speler heeft een bijzonder of inspirerend verhaal en dat is geweldig om te zien. Het geeft heel goed de maatschappelijke functie van onze clubs weer. En dat maakt voetbal, naast de sport zelf, zo veelzijdig en onmisbaar.”

Sandra Jetten, directeur van het Oranje Fonds: “Iedereen in ons land wil een plek hebben waar hij of zij zich thuis voelt. Waar mensen je kennen, zien staan en helpen ontwikkelen. En iedereen verdient dat ook. Een voetbalclub is zo’n plek. Het gaat er niet alleen om het sporten. Doordat iedereen op de club een gemene deler heeft, voetbal, verbindt dat mensen met elkaar. Of je nu speler bent, in de kantine de frieten bakt of de lijnen op het veld trekt. Zo zorgen de voetbalclubs ervoor dat iedereen mee kan doen, wie je ook bent en wat je ook doet. En dat is dan ook de missie van het Oranje Fonds: ervoor zorgen dat niemand in onze samenleving er alleen voor hoeft te staan.” 

De documentaire is een initiatief van de KNVB en het Oranje Fonds en onderdeel van De Nationale Voetbaldag. Jouw club voor iedereen is een co-productie van Liebe Leute, en Fast Forward Film en mede mogelijk gemaakt door de partners van het voetbal Nike, ING, Nederlandse Loterij, KPN & Albert Heijn.

www.denationalevoetbaldag.nl
www.oranjefonds.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.