JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet

JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet

16-09-2019 09:49:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1101 | Tags:

Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt. Want goed eten komt uit een gezonde keten en wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu.

Okke Wiarda, manager merk & communicatie bij PLUS: “Als het om MVO gaat, is PLUS een absolute voorloper. Al 5 jaar op rij zijn we uitgeroepen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt. Zo hebben we sinds 2012 uitsluitend vrije uitloop- en biologische eieren in de schappen liggen. Deze hebben minimaal het Beter Leven keurmerk 2 sterren van de Dierenbescherming. Dat betekent meer bewegingsvrijheid en een beter leven voor de kippen.”

De tv-commercial draait om een meisje dat een veertje in een eierdoosje vindt en zich afvraagt waar dat veertje vandaan komt.

Okke Wiarda: “Maar PLUS doet meer op het gebied van MVO. Zo streven we ernaar vanaf komend najaar uitsluitend Fairtrade gecertificeerde en klimaatneutrale bananen te verkopen. Ook kiezen we voor een eigen, gesloten keten voor vers varkensvlees. De unieke samenwerking met veertien Nederlandse varkensboeren zorgt voor transparantie en biedt nieuwe mogelijkheden op het gebied van smaak, dierenwelzijn en milieu. Zo geven we inzicht in de herkomst van ons varkensvlees met het Beter Leven keurmerk 1 ster van de Dierenbescherming.”

Chris Sant, Creative Lead bij J. Walter Thompson Amsterdam: “PLUS laat zien dat een goed MVO-beleid en commercieel succes hand in hand kunnen gaan. En gelukkig zijn ze ook op dit gebied zeer ambitieus. Fijn om daar als creative agency een steentje aan bij te dragen.”

www.plus.nl
www.jwt.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.