[Interview] Lodewijk van der Peet (BrandBase): Brands merken dat reward-campagnes werken

Lodewijk van der Peet vormt sinds juni 2020 de ene helft van de directie van BrandBase. Het bureau was tot voor kort vooral bekend als activatiebureau. De lockdown noopte het bedrijf tot een nieuwe koers, het moment dat hij instapte.

“Door de lockdown kwam het bedrijf in zwaar weer. Er bestaan een hoop activatiebureaus en BrandBase is er goed in, zo was de overweging van de eigenaar. Maar het bedrijf is ook heel goed in premium promoties, dus waarom zouden ze zich er niet in gaan specialiseren? Vanaf dat moment mocht ik gaan meedoen. In de herfst van mijn carrière iets heel nieuws, voor mij buitengewoon interessant. Het is een heel interessante wereld. Een kleine luis in de pels die de strijd aangaat met grote partijen, met hele creatieve campagnes die klanten belonen. Belonen werkt beter dan straffen, en met een reward-campagne beloon je mensen voor hun gedrag. Merken merken dat dat werkt.”

Lodewijk vertelt verder over het vergroten van omzet via campagnes, dingen voor het eerst doen, campagnes in de retail en meer.

Kijk dit interview hier:

  

www.brand-base.com
www.zigt.nl
www.quadia.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.