[Interview] Joost Jetten (Logitech) over het Nieuwe Werken

[Interview] Joost Jetten (Logitech) over het Nieuwe Werken

22-10-2021 09:31:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1610 | Tags:

Joost Jetten is Head of Enterprise Logitech Benelux bij Logitech. We spreken hem over hoe Logitech bijdraagt aan hybride werken en welke toepassingen daarbij komen kijken.

Thuiswerken is een belangrijk thema voor jullie. Wat wordt de volgende uitdaging voor de werkomgeving?

De werkomgeving is niet echt meer aan één plek gebonden. Werken kun je overal. Werkgevers en werknemers zullen moeten wennen dat het toekomstige werken hybride is. Beide groepen zullen dit moeten accepteren als het nieuwe normaal en kunnen dan een stap maken om het technologisch makkelijker te maken. De grootste uitdaging wordt het om de mensen die van afstand meevergaderen het gevoel te geven dat ze deel zijn van de sessie. Vanuit Logitech kunnen wij helpen de kwaliteit van de gekozen producten te verhogen, waardoor de gebruikerservaring naadlozer wordt.

Wat zijn specifieke problemen waar hybride teams tegenaan lopen?

Ik wil het niet problemen noemen omdat het meer groeistuipen zijn. Het werken van overal zit vooral in de cultuur en hoe we werken als kenniswerkers ervaren. Zonder beeld of fysiek contact haal je niet het maximale uit interactie en ben je uiteindelijk als bedrijf niet productief en per definitie niet succesvol. Als iedereen offline of online samen vergadert, is het speelveld voor iedereen gelijk. Bij hybride vergaderingen verandert dat en moet je vooral zorgen dat iedereen meedoet op een zo gelijk mogelijke manier. Een zo natuurlijk mogelijk interactie is belangrijk bij hybride meetings.

Hebben jullie specifieke producten ontwikkeld het afgelopen jaar, die hierop inspelen?

Wij hebben voor alle werkomgevingen producten of diensten ontwikkeld en dat gaan we ook de komende jaren blijven doen. Wat een doorbraak is geweest is onze Rally Bar: betere video, werkend met alle productiviteitsplatformen zoals Microsoft Teams en Zoom. Rally Bar is feitelijk een camera, speaker en computer in één, waardoor er geen extra pc meer nodig is in de ruimte. Een andere introductie waarmee we de meetingruimte revolutionair hebben veranderd, is Logitech Scribe, een whiteboardcamera ondersteund door AI, waarmee de deelnemers aan een vergadering of college meer betrokken worden bij de sessie. Doordat mensen op afstand beter zicht hebben op de aantekeningen op het whiteboard kunnen ze op een gelijkwaardige manier deelnemen aan de vergadering of les. Naast de gebruikers hebben we ook de IT-manager blij gemaakt, die middels het softwareprogramma Sync op afstand alle geïnstalleerde oplossingen kan beheren en monitoren.

Waar ligt jullie groeipotentieel?

Ons groeipotentieel ligt in het meer gebruiken van video waar wij ons hoge marktaandeel gaan behouden en zelfs gaan uitbreiden. Video is better than being there. Deze ambitie geeft eigenlijk de enorme potentie aan. Er in realtime fysiek bij zijn, lijkt altijd beter natuurlijk. Als dat een keer niet lukt of je kiest hier bewust voor dan moet de video-ervaring en dus ook de creativiteit en productiviteit heel dicht in de buurt komen. Dus betere ervaringen betekent betere producten en dat geldt voor alle gebruikers, denk dan niet alleen aan business maar ook voor educatie, healthcare en privésituaties als het volgen van een kerkdienst of bijwonen van een begrafenis.

Daarnaast is de allerbelangrijkste bijvangst dat we door het gebruik van video minder bewegingen in de auto of het vliegtuig nodig zullen hebben en dat is zeer welkom gezien de daling van de wereldwijde CO2-uitstootdoelstellingen die we met elkaar hebben afgesproken.

www.logitech.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie