Marketing Report
[Interview] Ingmar Larsen en Sem Voortman over This Agency

[Interview] Ingmar Larsen en Sem Voortman over This Agency

Creatieven Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen een bureau: This Agency. De twee hebben totaal verschillende achtergronden en pakken het anders aan dan anderen. We spreken hen over hun onderneming.

Hallo heren, het beginnen van een bedrijf in coronatijd is een gedurfde stap. Hoe zijn jullie tot deze stap gekomen?

Momenteel zijn er heel veel dingen aan het veranderen (in de reclamewereld). Juist omdat wij nu beginnen hebben we eigenlijk een streepje voor. We hoeven namelijk niet koortsachtig onze hele bedrijfsvoering om te gooien. Omdat we in deze veranderende tijden beginnen, spelen we er direct op in. Wij denken dat merken in de toekomst sneller willen schakelen. Dan moet je de tussenlagen uitschakelen. Dat hebben we gedaan. En zo kun je ook gewoon beter werk maken, omdat je de klant kent en je elkaar kent en vertrouwt.

Hoe zijn jullie rollen verdeeld binnen This Agency (en hoe vullen jullie elkaar al dan niet aan)?

Het wisselt een beetje per project. Over het algemeen is Ingmar meer de doener, Sem de denker.
Dat vult elkaar goed aan. Beiden zijn we creatief directeur. Ingmar weet ook iets meer af van digital en traditionele reclame. Sem zoekt meer de experimentele kant van het medium op.

Jullie willen focussen op het snijpunt tussen creatieve consultancy en creatief bureau. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Veel merken hoppen van bureau naar bureau, van ideetje naar ideetje. Dan krijg je alleen maar losse flodders. Dat komt denken wij omdat merken creativiteit vooral zien als een middel om mee op te vallen, en niet om een verhaal mee te vertellen. En omdat ze soms ook helemaal niet weten wat hun verhaal is. Wij willen dat achterliggende verhaal, het waarom van een merk, bedenken. Om het vervolgens met creativiteit te vertellen. Kortom: met iets dat we zelf zouden willen zien.

Er zijn een hoop bureaus, zowel klein als groot. En de markt is moeilijk in deze periode. Wat bieden jullie voor toegevoegde waarde vergeleken met andere bedrijven in de branche?

Ingmar heeft een reclame-achtergrond, maar is in hart en nieren ondernemer. Daardoor begrijpt hij heel goed wat een klant of bedrijf nodig heeft. Sem is filmmaker, en heeft dus weer een andere kijk op de zaak. Hij kijkt naar het grote verhaal. Doordat we klein zijn kunnen we snel schakelen. En door onze mix aan ervaring kunnen we over veel verschillende dingen meedenken. Dat is fijn voor een klant.
Ook belangrijk: we zijn er niet op uit om reclame te maken. We zijn vooral geïnteresseerd in verhalen. Met een verhaal krijgt een merk betekenis. Zo kan het groeien. Daar willen we ondernemers mee helpen.

Jullie eerste campagne was rondom Covid-19 in Amsterdam. De totstandkoming ging vast anders dan jullie gewend waren vanuit je eerdere functies. Vertel!

Dit was anders in dat het geen opdracht maar eigen werk was. We wilden iets doen en JCDecaux zei: kom maar door. We hebben een kunstenaar benaderd die een werk heeft gemaakt en klaar was Kees.

Wat hoop of verwacht je van de rest van 2020?

De tijden van met hagel schieten zijn voorbij. Wij verwachten dat veel ondernemers en marketeers het belang gaan inzien van snel schakelen met een klein team waarmee ze werk maken dat hun doelgroep echt wil zien. Dat bieden wij. We verwachten dus een leuk jaar.

Wat is het laatste nieuws?

Onlangs hebben we branding campagne gedaan voor nieuw fitnessmerk. Daarnaast zijn we veel bezig met nieuw business. Verder is Sem in zijn vrije tijd bezig met een YouTube-serie en gaat Ingmar een kinderboek publiceren.  

www.thisagency.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief