[Interview] Bodine van Styrum (Open Now): we waarborgen gedrag door het hele proces heen

Bodine van Styrum is Applied Behavioral Scientist bij Open Now en Co-Founder van Broeicast. We spreken haar over de rol van gedragswetenschappers in het proces van concept naar campagne.

Bodine van Styrum: "Wij geloven bij OpenNow dat gedragswetenschappenlijke inzichten, dus wat mensen drijft en wat mensen tegenhoudt in hun gedrag, dat dat het begin is van elke goede communicatiestrategie. Wij maken reclame op basis van deze gedragswetenschap. Als er een vraagstuk binnenkomt dan kijken wij wie de doelgroep is, wat het huidige gedrag is wat de doelgroep vertoont en waar we naartoe willen. Vanuit daar schrijven we de strategie.

Het is mooi om te zien dat we gedrag altijd waarborgen door het hele proces heen. Dus als we van een strategie naar een creatief concept gaan, dan zorgen we dat het creatieve team aan de hand van de gedragswetenschappelijke inzichten een concept gaat bedenken. En vaak leidt dat tot een campagne."

Kijk dit boeiende interview hier:

www.opennow.nl

nl.quadia.com

Kijk ook:

[Interview] Herman Dummer over Dutch Media Week

[Interview] Mariëlle Krouwel over de branding van de NN Group

[Interview] Aart Lensink over LVB becoming iO

[Interview] Cees Faes (Fightclub): Wij hebben een challenger brand-mentaliteit die we nooit kwijt willen

[Interview] Wies Popa (Axioma) over creatie en contentmarketing


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.