[Interview] Arnoud van der Valk: Media Info Groep is de enige monitoringpartij die de media ook echt leest

[Interview] Arnoud van der Valk: Media Info Groep is de enige monitoringpartij die de media ook echt leest

22-04-2021 11:40:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 3809 | Tags:

Arnoud van der Valk is commercieel directeur van Media Info Groep, specialist in media monitoring die alle aandacht voor een merk in de media samenbrengt in een dashboard. Hij vertelt over de achtergrond van zijn bedrijf en waarin de groep uniek is: media echt lezen en niet alleen vertrouwen op computersystemen.

Arnoud van der Valk: “Wij hebben 1500 klanten voor wie we alle media-aandacht bijhouden en rapporteren, van culturele instellingen tot aan pr-bureaus die de informatie gebruiken om merken te informeren over welke aandacht er is besteed aan bijvoorbeeld persberichten.”  

“Een van de dingen die wij doen, is het lezen van de content, los van het feit dat computers heel veel kunnen. Wij hebben altijd lezers die het laatste stukje ruis uit berichtgeving kunnen filteren. Dat is uniek, andere partijen doen dat niet – die varen op de systemen die ze hebben. Contextuele monitoring kunnen zij niet aan. Neem bijvoorbeeld sentiment. Tot voor kort kende wij dit niet automatisch toe aan artikelen. Als iets goed fout is, beoordeelde een computer dit lang als neutraal, terwijl het duidelijk een negatief sentiment betreft. Door de ontwikkelingen op het gebied van machine learning zijn computers nu veel meer in staat het sentiment te herkennen. En inmiddels hebben ook wij automatische sentimentherkenning toegevoegd aan onze dienstverlening. Maar in vele andere gevallen kan het laatste stukje ruis er alleen maar worden uitgefilterd door het lezen en menselijke beoordeling.” 

Kijk dit boeiende interview hier:

www.mediainfogroep.nl

 

Kijk ook deze interviews

Madelon Fortuin (NRC): Podcast geeft een ongekend engagement

Madelon Fortuin is Commercieel Directeur bij NRC. De nieuwsuitgever manifesteert zich naast online en in print nu ook nadrukkelijk in audio met NRC Audio app, de overname van de radiozender Sublime en de lancering  van audio-uitgeeftak Audiohuis... Kijk dit interview hier

Joyce Lopulalan: 4orange maakt de vertaalslag van data naar informatie en praktische oplossingen

Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf helpt ondernemingen interactie met de doelgroepen te verbeteren om onder meer conversies te verhogen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over de rol binnen de UmbrellaBrands Group... Kijk dit interview hier

Joris van Heukelom (MakerStreet): Ondernemerschap is een geboorterecht

Tien jaar geleden verruilde Joris van Heukelom zijn corporate jasje als CEO van het toenmalige Sanoma Digital voor het fenomeen ondernemerschap. Samen met vier partners startte hij MakerStreet. Tien jaar later is MakerStreet een netwerk van bijna 20 bedrijven en meer dan 20 ondernemers... Kijk dit interview hier

Melle Bos (Ace): Wij vinden dat het merk aan zet moet zijn, op een nieuwe manier

Melle Bos is Head of Brand & Business Consultancy bij Ace. We spreken hem bij Nederlands MediaNetwerk TV over connected brands en het bouwen van merken... Kijk dit interview hier

computersystemen... Kijk dit interview hier

Sonja Loth (SOCIAL.INC): Als wat je binnen doet niet klopt buiten, heb je geen verhaal

Sonja Loth is oprichter van SOCIAL.INC en directeur strategie en innovatie van MPG.Group. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV praten we met haar over nut en noodzaak van interne communicatie... Kijk dit interview hier

Joep Donders: Marvia helpt sterke merken hun lokale marketingpotentieel te benutten

Joep Donders is eigenaar van Marvia, het bedrijf dat zich specialiseert in lokale Marketing Automation. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over wat Marvia betekent voor lokale ondernemers en de merken die ze vertegenwoordigen... Kijk dit interview hier

Nederlands MediaNetwerk TV is powered by Quadia

Wij zijn een kleurrijke mix van bevlogen videomakers, producers, editors, developers en webcast operators. Met meer dan 15 jaar ervaring, een passie voor interactieve (live) content én slimme video technologie, produceren wij content en ontzorgen wij brands en bureau’s met maar één doel; creativiteit met maximaal resultaat.

In de digitale wereld kan videocontent niet zonder technologie en technologie niet zonder goede content is onze overtuiging. Alleen de combinatie met een forse dosis creativiteit zorgt voor vuurwerk.

www.quadia.com

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.