Marketing Report
[Interview] Aadjan de Groot en Merlijn Hoek: Digital zit in ons DNA, daar ligt onze focus

[Interview] Aadjan de Groot en Merlijn Hoek: Digital zit in ons DNA, daar ligt onze focus

MassMovement heeft een rebranding ondergaan. Het in online marketing gespecialiseerde bureau van Aadjan de Groot is uitgegroeid tot full service bureau. Met deze verandering. heeft MassMovement een andere merkidentiteit geïntroduceerd.

We spraken Aadjan de Groot, eigenaar en oprichter van MassMovement, en Merlijn Hoek, Head of Strategy and Operations, die zich zo'n twee jaar geleden bij de directie voegde.

Waar komen jullie met MassMovement vandaan?

Veertien jaar geleden sprongen we in op de nog nauwelijks ontwikkelde markt van online advertising met banners. Veel bureaus hadden de techniek toen niet onder de knie.

Vandaaruit zijn we gegroeid en werden steeds beter in het genereren van leads. Later zijn we ook games gaan ontwikkelen en begonnen we met het commercialiseren van bedrijven op Facebook. In die tijd wonnen we bijvoorbeeld een award voor de games die we voor Disneyland ontwierpen.

Wat hebben jullie de afgelopen jaren gedaan?

Twee jaar geleden sloegen we de handen ineen met Merlijn Hoek, die een brede ervaring heeft op het gebied van advertising, strategie en het aansturen van een bureau. We wilden een stap zetten: kwaliteit toevoegen en het bedrijf naar een hoger niveau tillen. Veel bedrijven schakelen los een mediabureau en een reclamebureau in. Wij hebben echter alle disciplines in huis om onze klanten volwaardig online te bedienen. Digital zit in ons DNA, daar ligt onze focus.

Wat is er veranderd?

Na het op de schop gooien van de structuur, werken we nu vanuit alle disciplines samen. Door samen te werken komen we tot een maximaal resultaat. We noemen dat ook wel eens het creëren van georganiseerde chaos. Voor klanten betekent dit dat vanaf het begin van een project altijd alle disciplines aanhaken. Strategie, concepting, development, community management en advertising worden gemixt. Zo krijgt de klant het beste resultaat. Door al aan de voorkant te beginnen, werken we effectiever en efficiënter.

Steeds vaker werken we ook op basis van jaarplanningen in plaats van met losse campagnes. Door de geïntegreerde aanpak, kunnen we veel beter op resultaat worden afgerekend.

En jullie naam?

We hebben bewust onze naam niet veranderd, omdat die zorgt voor herkenbaarheid. Maar we merkten dat hoe wij ons presenteerden, niet meer paste bij wie we zijn. Daarom gaan we door onder dezelfde naam, met een nieuwe uitstraling.en een nieuwe pay off: Mixen. Maken. Raken

Wat doen anderen?

Je ziet dat ze vanuit een verleden vaak een traditionele werkwijze hebben en op een procesmatige manier werken. Wij zitten met z’n allen in één ruimte en kunnen dus makkelijk schakelen.

Wie is jullie doelgroep?

Ten tijde van de activatiecampagnes waren we vooral in de reisbranche sterk vertegenwoordigd. Het is echter gevaarlijk gebleken om je op één branche te concentreren. We zijn dat meer gaan spreiden. Inmiddels bedienen we financials, automerken, uitgevers en meer. Het liefst werken we voor gevestigde merken. Zo hebben we klanten als BNP Paribas, Subaru, Sanoma en het toerismebureau NBTC.

Hebben jullie voorbeelden van campagnes?

Voor NBTC hebben we verschillende activaties gedaan, bijvoorbeeld een wereldwijde campagne voor toerisme in Nederland in samenwerking met KLM. Verder hebben we een stuk conversie gerealiseerd voor Subaru met de nieuwe hybride e-BOXER-modellen. Bij deze campagne wordt de klant met een simpele klik vanuit de website direct telefonisch in contact gebracht met een dealer voor een proefrit. Dat hebben we dankzij een eigen stuk techniek mogelijk gemaakt.

Wat staat er concreet op stapel komend kwartaal en welke ontwikkelingen in de markt zien jullie?

Door ontwikkelingen in de markt wordt het steeds belangrijker een owned-data-strategy te ontwikkelen om doelgericht je eigen doelgroep te bereiken. Steeds vaker zetten we Active Campaign in voor een CRM-strategie en marketing automation. Een efficiënte en effectieve manier om te komen tot hogere omzetten binnen een vaste klantengroep.  Daarnaast oriënteren we ons op nieuwe mediakanalen, waaronder Spotify, TikTok, Pinterest en Podcast advertising

www.massmovement.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.