Marketing Report
ING lanceert campagne: Alles in de hand

ING lanceert campagne: Alles in de hand

 

ING heeft een campagne gelanceerd onder de noemer Alles in de hand. In de campagne staat centraal dat ING mensen helpt om in charge te zijn over hun bankzaken zodat deze zich vrij voelen om te doen wat men écht belangrijk vindt. Zo brengt ING in Nederland de in januari 2020 geïntroduceerde internationale slogan Do your thing tot leven. De campagne is ontwikkeld met Wonderman Thompson Amsterdam en We Are Blossom.

Lukas Kreutzer, Area Lead Branding, Advertising & Sponsoring Nederland en België van INGt: “Het is onze purpose om mensen vooruit te helpen, zowel privé als zakelijk. In deze campagne tonen we hoe je met de ING Mobiel Bankieren App alles in de hand hebt. Zelf de touwtjes in handen hebben om de dingen te kunnen doen die je wil. Zeker in tijden van corona is het gebruik van onze Mobiel Bankieren App nog belangrijker geworden. Al meer dan 5 miljoen klanten gebruiken ondertussen de app. Zo hoeven ze niet het huis uit en kunnen ze thuis hun bankzaken regelen.’’

Ralf van Lieshout, Strategy Director We Are Blossom/Wunderman Thompson Amsterdam ult aan: “Mensen kunnen en willen steeds meer zelf doen, wanneer het hen uitkomt. Deze eerste alles in de hand campagne draait om mobiel bankieren, maar daar blijft het niet bij, want de bewijsvoering in de vorm van verschillende tools en diensten van ING is op veel meer vlakken te vinden. Dit is de komende maanden terugzien in diverse communicatievormen.’’

Nik Sluijs, Senior Creative bij Wunderman Thompson Amsterdam: “Uiteindelijk droomt niemand van controle op zijn/haar bankzaken, maar willen we allemaal meer vrijheid om te doen wat voor ons belangrijk is. Daarom start de campagne vanuit diensten en proposities van ING, maar draait het vooral om het gevoel van vrijheid waar dit toe leidt. Dit laten we zien door een concrete dienst van ING (in dit geval het blokkeren en deblokkeren van je pas via de app) magisch uit te vergroten. Zo verschuiven we de focus van instrumenteel naar emotioneel.’’

 

De campagne is te zien op televisie en online in de vorm van pre-rolls, bumpers, social posts, radio, digitale radio en meer.

Zie ook: Do your thing nieuwe slogan en merkgedachte ING

Credits

Adverteerder: ING. Director Branding, Advertising, Sponsoring: Lukas Kreutzer|Marketing Communicatie: Mirjam Smit, Bente Kooyman|Social Media: Thomas van der Biezen, Marlies Hilgersom-van Wijngaarden | Media & Programmatic: Djemilah Dalhuisen, Jorick Meeuwisz|Brand Experience: Susanne Lourens | Bureau: Wunderman Thompson, We are Blossom | Senior Creatives: Nik Sluijs, Joey Boeters, Tim Aarts, Tim Schellekens|Executive Creative Director: Michael Jansen, Floris van Den Elshout | Executive Strategy Director: Ralf van Lieshout | Business Lead: Catherine van Acker, Jajke Mertens |Senior Producer: Petra Leddy | Mediabureau: Mindshare, Greenhouse|Client Leadership Director: Maaike van Vorstenbos | Business Planning Partner: Sanne Kupers|Manager Connection Planning: Wesley Donkers|Productie TVC/OLV: Pink Rabbit|Regie: Basha de Bruijn|Executive Producer: Mireille Lampe|Producer: Floor Schroeijers | DOP: Paul Ozgur | Montage: MRTN.tv : Martin Heijgelaar, Jorien Voogt, Pim van der Pas|Post Productie: The Ambassadors| Grading: Ambassadors: Matt Hare|Online/VFX: Ambassadors: Peter van Rij, Bas Moonen|Muziek: MassiveMusic|Geluid: Ambassadors Sound: Wessel- Jan van Zijderveld | Voice-over: Rosa Reuten

www.ing.com
www.ing.nl
www.wundermanthompson.com
www.weareblossom.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.