Marketing Report
Hyundai start Ioniq als elektrisch automerk

Hyundai start Ioniq als elektrisch automerk

Hyundai is gestart met het merk Ioniq als elektrisch automerk voor haar modellen. De komende drie jaar zal Hyundai drie modellen introduceren daartoe.

Hyundai heeft het streven wereldwijd marktleider te worden op het gebied van elektrische modellen.

Wonhong Cho, Executive Vice President en Global Chief Marketing Officer bij Hyundai: "Het merk Ioniq markeert een grote verandering in hoe Hyundai elektrische voertuigen op de markt brengt en hoe klanten die ervaren. Met Ioniq verandert de manier waarop wij naar elektrische voertuigen kijken door het conventionele denken te overstijgen. We bieden geïndividualiseerde elektrische ervaringen die geïntegreerd zijn in een milieubewuste en een connected levensstijl."

De naam Ioniq, een samenvoeging van ion en unique werd voor het eerst gebruikt bij de aankondiging van Project Ioniq een R&D-langetermijnproject voor milieuvriendelijke mobiliteit dat resulteerde in de lancering van de Hyundai Ioniq in 2016. Dit is een auto die leverbaar is met keuze uit drie geëlektrificeerde aandrijfopties: hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch.

Ioniq wordt een submerk met eigen modellen onder de eigen merknaam. De komende drie jaar worden de Ioniq 5, Ioniq 6 en Ioniq 7 gelanceerd. Ioniq 5 betreft een middelgrote CUV die gebaseerd is op de 45 Concept EV. De ontwerpers van Ioniq 5 haalden inspiratie uit het verleden en combineerden die met geavanceerde parametrische pixels; een nieuw en uniek designelement dat ook de andere Ioniq-modellen zal kenmerken. In 2022 volgt de Ioniq 6. Dit wordt een sportsedan op basis van de Hyundai Concept EV Prophecy die afgelopen maart onthuld werd. De Ioniq 7 wordt een grote CUV die in 2023 zijn opwachting maakt.

De Ioniq-modellen worden gebouwd op het geavanceerde Electric Global Modular Platform (E-GMP). Ze krijgen een actieradius van ten minste 450 km, terwijl de batterij in slechts 20 minuten kan worden opgeladen. Daarmee zullen de IONIQ 5, 6 en 7 tot de snelst op te laden elektrische voertuigen op de markt behoren. Het E-GMP-platform biedt ook mogelijkheid om het interieur in te richten als een ‘smart living room’, met uitgebreid verstelbare stoelen en draadloze connectiviteit waarvan de gebruikersinterfaces zodanig eenvoudig, intuïtief en ergonomisch zijn ontworpen, dat inzittenden zich geheel op hun gemak voelen.

Hyundai Motor Group kondigde onlangs aan dat het streeft naar 1 miljoen verkochte BEV’s in 2025 en een marktaandeel van 10 procent om marktleider te worden op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen. Volgens het plan Strategy 2025 wil Hyundai tegen 2025 ook zijn uitgegroeid tot derde grootste fabrikant van milieuvriendelijke auto’s, met een jaarverkoop van 560.000 BEV’s bovenop de FCEV’s. De lancering van Ioniq versterkt de toewijding van de onderneming op het gebied van schone mobiliteit en weerspiegelt de voortdurende transformatie als leverancier van slimme mobiliteitsoplossingen.

www.hyundai.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief