Hearst Netherlands start creative content consultancy Hearst Agency

Hearst Netherlands start creative content consultancy Hearst Agency

11-09-2018 08:12:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 472 | Tags:

Hearst Netherlands brengt per 1 september alle brandedcontentactiviteiten onder bij Hearst Agency. Anne Marije de Vries Lentsch, voormalig hoofdredacteur van Cosmopolitan, gaat Hearst Agency leiden. De creatieve content consultancy unit valt onder Publishing Group Director Marscha Krouwel. Hearst Netherlands wil hiermee een duidelijk signaal afgeven: alle redactionele assets; redactioneel vakmanschap, sterke merken en content intelligence, worden ingezet om de kwantitatieve impact van campagnes te optimaliseren.

Hearst Agency Methode

De Hearst Agency Methode bestaat uit het samenvoegen van data- en contentinnovaties, en wordt na een pilotperiode in Amerika en Engeland nu ook in Nederland uitgerold. Door de inzet van deze tools biedt Hearst Agency creative content intelligence voor de adverteerder. 

1. Content insights

Instant Insights, een digitale tool, geeft inzicht in de behoeften en intenties van de consument en toont specifieke voorkeuren voor merken en producten binnen een bepaald domein, bijvoorbeeld beauty. Deze inzichten zet Hearst Agency in bij de creatie van brandedcontentcampagnes.

De Vries Lentsch: "We kunnen onze consument hierdoor nog beter bedienen met campagnes die afgestemd zijn op behoeften."

2. Audience experts

Het Audience Expert Network is een onderdeel binnen Hearst Agency dat zich richt op het gedrag van de consument over alle Hearstkanalen. Het medialandschap wordt gekenmerkt door fragmentatie. Door middel van Consumer Behaviour Dashboards heeft Hearst Agency de beschikking over waardevolle, real time, inzichten met betrekking tot consumentengedrag.

De Vries Lentsch: "Wij weten per merk en doelgroep waarom bepaalde content meer engagement oplevert en waarom welk type content beter presteert. Onze hoge IPM’s; Interactions Per Mille, laten zien dat de makers van Hearst weten waar de consument behoefte aan heeft."

3. Doelgerichte en effectieve creativiteit

Het is een bewuste keuze om Hearst Agency in te richten als een fullservice unit en commerciële content áltijd door content creators van de merken zelf te laten produceren. Hearst Netherlands beschikt over een pool van zo’n 250 in-house contentcreators. Deze makers weten wat hun publiek drijft en hebben de creativiteit in huis om dit te vertalen naar de behoefte van de adverteerder.

4. Onafhankelijk advies

Als fullservice unit focust Hearst Agency op consulting en concepting.

De Vries Lentsch: "We zijn binnen de domeinen millennials, mannen en luxury actief op allerlei kanalen: van sites tot social en events. We kunnen adverteerders een scala aan distributiekanalen en doelgroepen bieden en zullen altijd onbevooroordeeld adviseren wat het beste bij de doelstelling past."

Digital Next

Dit najaar organiseert Hearst Agency Digital Next. Tijdens deze kennissessies presenteert een team van experts de laatste ontwikkelingen op het gebied van digitale brandedcontent, creatie en performance. Ben je geïnteresseerd in een Digital Nextsessie, stuur dan een mail.

www.hearst.nl

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.