Marketing Report
HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely

HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely

HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist. Om te laten zien waar het merk voor staat; wat unfair is en Tony’s en Idris Elba krachtig veroordelen, en wat fair is, zoals de ontwapenende scène in de film: Kids playing freely like a boss. Yes, fair.

Rogier de Bruin, medeoprichter van HERC en Creative Director bij HERC: "Tony’s Chocolonely is een briljant merk, met een prachtige, bijzondere missie. Met de ambitie om hun boodschap ook in andere markten te introduceren en verspreiden, wilden ze een helder manifest dat hun motto Crazy about chocolate, serious about people zou verwoorden en verbeelden. We hebben vervolgens het merk Tony's Chocolonely vertaald in meerdere contrastrijke eerlijke en oneerlijke scènes. Precies zoals Tony’s is: heel vrolijk en serieus tegelijk."

Emilio de Haan, medeoprichter van HERC en Creative Director bij HERC: "En waarom Idris Elba? Hij past bij het merk. Zijn moeder komt uit Ghana, samen met Ivoorkust de hoofdbron voor de cacaobonen. Én hij wilde; zijn hart ligt bij het verbeteren van de levens daar, dus de missie spreekt hem heel erg aan. In spoken word vorm, in combinatie met Afropunk, is hij in het manifest de stem van Tony’s Chocolonely. De film is verder maximaal poppy, in kleding, grading, cameravoering, beeldstijlen door elkaar heen en ga zo maar door. Precies zoals de energie van Tony’s is: maximaal kleurrijk."

Rogier de Bruin: "Het is, zeker in deze tijd, tof om onze aanpak maximaal te kunnen toepassen op een happy activist, een vrolijk merk dat iets goeds voor de wereld doet. En het was heel fijn om weer met Thecla Schaeffer, met wie we eerder hebben samengewerkt, te collaboreren. We hebben een gedeelde smaak qua populaire cultuur, zijn beiden intens bezig met wat er nu speelt, met stromingen, stijlen en opinies. Dat werkt zeer inspirerend."

Thecla Schaeffer, CMO van Tony’s Chocolonely: "Voor mij is het heel simpel: HERC begrijpt de culturele Zeitgeist als geen ander bureau en weet communicatiestrategieën te vertalen in kleurrijk, uitgesproken creatief werk. Precies wat Tony’s Chocolonely nodig heeft."



De campagne is ingegeven om de oorspronkelijke ambitie internationaal extra kracht bij te zetten. 

www.tonyschocolonely.com


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief