Marketing Report
Grolsch komt met initiatieven om de horeca te steunen

Grolsch komt met initiatieven om de horeca te steunen

Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de afnemers gedurende de coronacrisis. Dat doet de brouwer onder meer met de verkoop van een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten middels een social media-activatie waardebonnen kunnen winnen die straks weer bij de horeca te besteden zijn.

Ook is het bedrijf actief met het verwerken van opgehaald bier tot veevoer en het organiseren van speciale Grolsch #helpdehoreca Live Sessies in lege horecazaken waarbij kijkers worden aangespoord te doneren aan #helpdehoreca. In totaal hoopt Grolsch hiermee zelf ruim 200.000 euro te kunnen doneren aan het horeca-initiatief.

Melanie Koning, marketingmanager Grolsch bij Koninklijke Grolsch: “Voor de horeca in Nederland komt de huidige situatie hard aan. Wij vinden het belangrijk om de horeca, normaliter onze klanten, te steunen in deze moeilijke tijden in de hoop dat als deze periode voorbij is, ze hun deuren weer gewoon kunnen openen.”

Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de horeca momenteel met diverse initiatieven:

  • Voor Koningsdag heeft Grolsch speciale Oranje Blikken met het Wilhelmus erop ontwikkeld. Nu deze dag door de huidige omstandigheden niet doorgaat, maar de blikken wel al op voorraad zijn, heeft Grolsch besloten deze in te zetten als extra steun voor #helpdehoreca. De Oranje Blikken zijn te koop in alle supermarkten door het hele land als tijdelijke vervanging van de vertrouwde Grolsch-groene blikken. Consumenten worden opgeroepen om een foto te maken van dit blik en deze te delen op social media met #helpdehoreca en @grolsch_nl om zo kans te maken op een #helpdehoreca-waardebon ter waarde van 25 euro. Grolsch stelt duizend waardebonnen beschikbaar;
  • Vanaf eind april ontvangen consumenten bij aankoop van een krat Grolsch 5 euro korting op een waardebon van #helpdehoreca die straks te besteden is in horecazaken die Grolsch schenken. In totaal stelt Grolsch 40.000 waardebonnen beschikbaar;
  • Vanaf woensdag 15 april 2020 organiseert Grolsch de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies. Dit zijn concerten in lege horecazaken van vijf Nederlandse artiesten; Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex. Deze concerten zijn een ode aan de horeca en worden gelivestreamd via het Instagram-kanaal van Grolsch.
  • De maatregelen die de bierbrouwer voor de horeca heeft genomen focussen zich op het verschaffen van liquiditeit en de kwaliteit van het bier. In het eerste geval gaat het om het uitstellen van betalingen, zoals huur, rente en aflossingstermijnen. In het tweede geval gaat het om het omruilen van bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden. Wanneer hun afnemers weer open mogen, krijgen ze hier vers bier van Grolsch voor terug.
  • Het bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden wordt door Grolsch opgehaald en vervolgens verwerkt tot veevoer.

 

www.grolsch.nl

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief