Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals

Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals

28-05-2019 12:04:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 4196 | Tags:

Bierbrouwer Grolsch introduceert voor haar biermerken Grolsch en Kornuit herbruikbare draagtrays voor op festivals. De trays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen.

Organisatoren van festivals krijgen de trays in bruikleen. De bierbrouwer regelt de levering van de trays, de logistiek, reiniging en opslag. De trays worden vervolgens middels een statiegeldsysteem via de festivalbars uitgegeven en naderhand weer ingenomen. Grolsch en Kornuit willen hiermee een bijdrage leveren aan het reduceren van de hoeveelheid afval op festivals, aan een schoner festivalterrein en het verder verbeteren van de festivalervaring van de bezoeker.

De bierbrouwer is vorig jaar gestart met de inzet van circulaire drinkbekers op festivals. In navolging hiervan volgen nu de herbruikbare draagtrays. De inzet van deze draagtrays start tijdens Mañana Mañana in het weekend van 15 en 16 juni. Daarna volgt de Zwarte Cross en vanaf 1 augustus zijn deze nieuwe draagtrays voor alle Grolsch- en Kornuit-festivals beschikbaar.

De Grolsch draagtray is gemaakt van gerecyclede Grolsch-kratten; de Kornuit draagtray van gerecycled consumentenplastic. De nieuwe draagtray is geschikt voor vijf drinkbekers.

Ronnie Degen, mede-eigenaar van de Feestfabriek: “Zowel Mañana Mañana als de Zwarte Cross zetten zich ook dit jaar weer maximaal in op het gebied van duurzaamheid, onder meer door de afvalberg van het festival zo klein mogelijk te houden en zoveel mogelijk afval te recyclen. Samen met onze leveranciers proberen we ieder jaar nieuwe stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en innovatie. De herbruikbare draagtrays sluiten hier naadloos op aan en passen goed bij het karakter en de doelen van onze festivals.”

Koert van ’t Hof, Corporate Affairs Director Grolsch: “Duurzaam en verantwoord ondernemen is niet meer weg te denken uit onze dagelijkse manier van werken. Via de meest uiteenlopende projecten brengen we dit in de praktijk. Het doel van deze campagne is om alle festivalbezoekers in Nederland aan te sporen plastic drinkbekers, flessen en nu dus ook draagtrays terug te brengen naar de bar of het inleverpunt zodat deze opnieuw gebruikt of gerecycled kunnen worden. We stimuleren heel nadrukkelijk circulair denken en handelen. Onze brouwerij heeft een recyclepercentage van maar liefst 99,8 procent. Dit betekent dat bijna alles wat we in de brouwerij gebruiken, wordt hergebruikt in de keten. Vanuit deze gedachte kijken we ook naar festivals en willen we hieraan onze bijdrage leveren.”

www.grolsch.nl

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.