Greenhouse ontwikkelt Boswachterchallenge voor ING en Natuurmonumenten

Greenhouse ontwikkelt Boswachterchallenge voor ING en Natuurmonumenten

16-10-2020 19:02:12 | Door: David de Jong | hits: 385 | Tags:

Greenhouse Conversional en Greenhouse_Blossom hebben voor ING en OERRR, het jeugdprogramma van Natuurmonumenten een Boswachterchallenge ontwikkeld.

Ieder jaar vinden in oktober de Wilde Buiten Dagen plaats. Het doel is om kinderen op jonge leeftijd de natuur te laten ontdekken. Iedere herfstvakantie gaan duizenden kinderen door het hele land samen de natuur in, waar ze avontuurlijke uitdagingen aangaan en verschillende vaardigheden trainen. Door de maatregelen rondom het coronavirus konden de Wilde Buiten Dagen dit jaar niet doorgaan. Om kinderen toch uit te dagen in de natuur, bedachten ING en OERRR samen met Greenhouse de digitale Boswachterchallenge.

De Boswachterchallenge is een interactief, digitaal alternatief voor de Wilde Buiten Dagen. Via een WhatsApp chatbot kunnen alle kinderen in Nederland deze herfst alsnog de natuur ontdekken met een teche boswachter. De experience staat in het teken van het themadier van dit jaar; de egel. Moeder Egel is spoorloos verdwenen en de opdracht is om haar weer veilig thuis te krijgen voordat de winter begint. Aan de hand van leuke raadsels en spannende opdrachten neemt Boswachter Ruben de kinderen mee door het verhaal. Van pootafdrukken herkennen tot heuse schuilhutten bouwen; alle boswachterskills moeten uit de kast worden gehaald om de egel te redden. Door het uitvoeren van de opdrachten, creëren kinderen in hun eigen buurt een veilige omgeving voor de bedreigde egel. 

Ruben Vermeer, boswachter bij OERRR/Natuurmonumenten: "De reguliere Wilde Buiten Dagen vinden plaats in natuurgebieden, maar de Boswachterchallenge kan overal in je eigen buurt of tuin worden gespeeld. Een hele dag het bos in is natuurlijk ook nog steeds een optie. De challenge komt precies op een goed moment: vlak voor de herfstvakantie (midden- en zuid-Nederland, red.), waarin ouders druk op zoek zijn naar coronaproof activiteiten voor (of samen met) hun kids. Leuke toevoeging: na iedere uitgevoerde hoofdopdracht verdient het kind een Egelzegel, en bij een volle kaart een digitale Boswachtersbadge. Na het voltooien van de digitale Boswachterchallenge kun je de digitale badge inruilen voor een fysieke variant, net als bij de Wilde Buiten Dagen."

Verschillende bekende Nederlanders gingen al op pad met hun kinderen, en deelden via hun social media kanalen hoe zij samen met Boswachter Ruben op pad gingen. Nicolette Kluijver, Jandino Asporaat, Leo Alkemade en Dennis Weening speurden samen met hun kinderen mee naar de verdwenen Moeder Egel.

ING is sinds 2015 hoofdsponsor van OERRR en wil samen de natuur toegankelijker maken voor alle kinderen in Nederland.

Ruben Vermeer: "Ik ben ontzettend trots op het feit dat we het buitenleven en de digitale wereld op zon innovatieve manier hebben kunnen combineren. Door deze challenge leer je niet alleen meer over egels en wat hun bedreigingen zijn, maar door de opdrachten uit te voeren creëren je ook nog eens een egelvriendelijke omgeving. OERRR wil kinderen inspireren om op avontuur te gaan in de natuur, en dat kan dus ook gewoon bij jou in de tuin of in de buurt. De ING Boswachterchallenge is een leuke manier om die natuur, met mij als gids, te ontdekken. En zo zorgen we bovendien samen voor de natuur in Nederland."

www.ing.com
www.ing.nl
www.natuurmonumenten.nl
www.greenhousegroup.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.