Fitzroy komt met Zeitgeist in a box. Triggers for change

Het creatief en strategisch bureau Fitzroy heeft een box ontwikkeld waarin 25 belangrijke shift voor marketeerst en 75 consumentenwaarden zijn verzameld. Met Zeitgeist in a box, Triggers for change wil Fitzroy klanten inzicht geven in de veranderingen in het gedrag van consumenten, media en technologie.

Volgens Fitzroy kan het herkennen van shifts moeilijk zijn. Vooral aangezien de coronacrisis andere waardesystemen heeft aangewakkerd. Voor veel merken is verandering aanleiding tot onzekerheid en dan gaan marketeers op de automatische piloot hun markt bewerken. Terwijl marketing toch gewoon staat voor market getting. Fitzroy wil een insight bieden die vaak te vinden is voor merk als je je verdiept in de shifts (in de samenleving).

Pernille Kok-Jensen, Cultural Insight Director bij Fitzroy: “Trends kunnen vermakelijk en inspirerend zijn. Maar als je op dat niveau blijft hangen, dan heb je er als merk en marketeer uiteindelijk niets aan. Pas als je in staat bent de veranderingen in te zetten als trigger, dan open je de deur naar nieuwe kansen. Deze insights based aanpak is onmisbaar voor zowel kleine als grote merken in deze snel veranderende wereld."

Veranderingen volgens een gestructureerd proces

In het werken met veranderingen komt er volgens Fitzroy geen glazen bol te pas. Het is eigenlijk een heel gestructureerd proces zonder mysterie of magie. Het anticiperen op veranderingen kan namelijk getraind en geoefend worden. Met name marketeers die willen verjongen moeten vooral ook buiten kijken en niet op hun computer. Dat kan soms goed helpen, maar de echte veranderingen gebeuren in de samenleving.  

De box wordt iedere maand aangevuld met nieuwe shifts.

www.fitzroy.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.