Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z

Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z

29-11-2019 08:37:10 | Door: Katja Brokke | hits: 428 | Tags:

Een wereld in constante verandering zorgt voor een consument in constante verandering. Net op het moment dat (web)winkeliers de drijfveren van een generatie hebben begrepen, lezen we dat er een nieuwe generatie on the rise is die net even anders in het leven staat. 

Klarna is samen met Fitzroy de leefwereld van millennials en generatie Z ingedoken om te ontrafelen wat hun drijfveren zijn en hoe zij de toekomst van online shopping zien. Samen hebben zij onderzoek gedaan onder 1000 jongeren in de leeftijd 18-30 jaar in Nederland. De insights zijn in perspectief gezet, zodat met name webwinkeliers er hun voordeel mee kunnen doen.

De whitepaper tackelt de vraag hoe webwinkeliers de opkomende generaties aan zich kunnen binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen. Hoe belangrijk is het werkelijk om als webretailer een purpose te hebben? Of hoe je moet omgaan met reviews in je webshop? Zo blijkt dat 94 procent van de jongeren product-reviews van anderen laat meewegen in hun online aankoopbeslissing. 

Pernille Kok-Jensen, Director Cultural Insights bij Fitzroy: “Webwinkels moeten, naast het bieden van frictieloze ervaringen, ook hun nek uitsteken op het gebied van inclusiviteit en duurzaamheid. Merken moeten een voorbeeld stellen. Merken moeten dicht bij de doelgroep staan met authentieke nano-influencers die meer aanvoelen als peers. 70 procent zegt dat een merkidentiteit die bij hen past beslissend is om een merk of webshop te volgen. Weet je als webwinkel niet waar je moet beginnen? Stap 1: zorg dat je geoptimaliseerd wordt voor mobiel, want 75 procent van de jongeren vindt dit nog tegenvallen, terwijl meer dan de helft liever online shopt op mobiel dan op de laptop. Stap 2: peers zijn de nieuwe influencers. Het is dus slim om product-reviews van anderen zichtbaar te delen.”

Annette Verdouw, marketingmanager BeNeFra bij Klarna: "Generatie Z en millennials worden steeds belangrijkere doelgroepen voor webwinkeliers. Door onze kennis over deze groepen met hen te delen in dit insights-based whitepaper, weten zij beter wat er in hun hoofden omgaat. Op deze manier kunnen zij werken aan een betere dienstverlening, waardoor we samen de meest smooth shopervaring ooit kunnen bieden."

De whitepaper is gratis en aan te vragen via www.fitzroy.nl/project/whitepaper-klarna-x-fitzroy.

www.fitzroy.nl
www.klarna.com/nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.