Embassy of Dutch Creativity in Cannes

Embassy of Dutch Creativity in Cannes

12-06-2018 16:11:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1404 | Tags:

Voor de vierde keer gaat er de creatieve handelsmissie Embassy of Dutch Creativity naar Cannes om de Nederlandse Creativiteit te promoten. Deze handelsmissie is vanuit Creative Holland aangemerkt als strategische beurs om de Nederlandse Creatieve Industrie onder de aandacht te brengen. Net als voorgaande jaren is de missie onveranderd: Nederlandse partijen verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. En om Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.

Internationaal

Op maandag organiseert IAA samen met Euronews een sessie What's coming next? op de Embassy of Dutch Creativity. Tijdens deze sessie zal Marc Pritchard (P&G) door Adweek aan de tand gevoeld worden. Mark Tungate (Epica) zal een panel discussie voorzitten met niemand minder dan Deborah Turness (President NBC News). Deze sessie zal opgenomen worden door Euronews en op TV uitgezonden worden.

Sustainable

Het thema van deze vierde editie is Sustainable Creativity. Ook dit jaar speelt Kinetic hier op in met een workshop om te spelen met en gebruik te maken van de unieke mogelijkheden van Out-of-Home-communicatie om concepten te creëren voor een duurzaam Cannes Lions-festival. Kinetic's team van OOH-experts, samen met experts op het gebied van duurzaamheid en creatieve teams willen hiermee de duurzame ontwikkeling van het Cannes Lions-festival te versnellen. Deze workshop is op dinsdag 19 juni aanstaande. 

Talent

Talent speelt in alle edities van de Embassy of Dutch Creativity een grote rol. PWC organiseert op dinsdag 19 juni een experience center voor talent dat in het teken staat van creating the future today. Het creëren van nieuwe business modellen, producten, tools, services, concepten, merken, etc. Van experience tot design thinking en alles wat hier tussenin zit. Welke creatief ben je? Iemand die de opdracht kraakt of degene die de toekomst veranderd?

Locatie

De locatie is net als vorig jaar Long Beach in het midden van de Boulevard de la Croisette. Deze locatie geeft de uitstraling die de Embassy of Dutch Creativity verdiend en is een plek waar iedereen terecht kan: Nederlandse partners, bureaus en eventorganisatoren en daarnaast de vele internationale partners die de Embassy de afgelopen jaren aangetrokken heeft.
 
www.embassyofdutchcreativity.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie