Marketing Report
Eliza was here start campagne over kleinschalige vakanties, weg van de massa

Eliza was here start campagne over kleinschalige vakanties, weg van de massa

Reisorganisatie Eliza was here, specialist van vakantieaccommodaties, lanceert een  campagne gericht op vakanties weg van de drukte. Hiermee speelt de reisorganisatie in op een trend dat sommige Nederlandse reizigers meer behoefte hebben aan vrijheid, rust en ruimte tijdens hun vakantie.

Eliza was here is actief in Italië, Griekenland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Cyprus en Malta waaronder de Canarische Eilanden. Recentelijk heeft de reisorganisatie Nederland hieraan toegevoegd. Met haar online en televisiecampagne Kleinschalige vakanties, weg van de massa wil Eliza was here Nederlanders inspireren met reisbestemmingen in zowel eigen land als in de andere landen.

Yuri Deutekom, Director van Eliza was here: "Uit verschillende externe onderzoeken is gebleken dat men de laatste paar maanden online op zoek is naar veilige en rustige bestemmingen, zoals vakantiehuisjes in de Nederlandse natuur. Het aanbieden van kleinschalige accommodaties zit al in ons DNA en het coronavirus heeft het toevoegen van een Nederlands aanbod in een stroomversnelling gebracht. Hiermee hopen we op de wens van de reiziger in te spelen, zodat men veilig en onbezorgd, ook dichtbij huis, op vakantie kan. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Iedereen verdient het namelijk om te kunnen genieten van een welverdiende vakantie op een ongerepte plek.”

Uit onderzoek van Google naar de interesse in diverse soorten vakantiebestemmingen blijkt dat het zoekgedrag van Nederlanders de laatste maanden sterk is veranderd. Er wordt geconstateerd dat steeds meer mensen op zoek zijn naar landelijke bestemmingen; 45 procent van de respondenten geeft aan hier het liefst naar toe te willen als ze in de aankomende drie maanden op vakantie zouden gaan.

Niet alleen de bestemming, ook het vervoer naar de vakantiebestemming toe lijkt onderhevig aan de ontwikkelingen rondom het coronavirus. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat Nederlanders vaker zoeken naar het huren van een auto ten opzichte van vorig jaar en wat terughoudend zijn in het reizen met een vliegtuig of cruises, in vergelijking met 2019.

Yuri Deutekom: "Dit zien we ook terug in onze eigen data. Er is zeker nog behoefte aan vliegvakanties, maar het is nu enkel iets minder. Met het aanbod aan autovakanties naar bijvoorbeeld Toscane of in eigen land bieden we de consument nu een passend alternatief.""

De ATL-campagne die gestart is, duurt drie weken. Het bestaat uit een online video en, voor de reisorganisatie een debuut, een televisiecommercial op diverse Nederlandse televisiezenders, waaronder NPO1, NPO2 en NPO3.

www.elizawashere.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief