Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared

Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared

28-05-2019 12:54:54 | Door: Saskia van Weert | hits: 2125 | Tags:

Durex en VICE+ lanceren de digitale campagne Cum Prepared in Nederland en België om awareness te creëren onder jonge mensen voor condoomgebruik. De mediacampagne bestaat uit een online stop-motionserie en vijf artikelen waarin condoomgerelateerde vragen beantwoord worden.

In de videoserie worden groente en fruit op een suggestieve manier ingezet om bestaande taboes te doorbreken en te laten zien dat condooms ook leuk en sexy kunnen zijn.

In de laatste vijftien jaar is het aantal soa’s, vooral onder mensen onder de 25 jaar oud, in België enorm gestegen. Daarnaast neemt in Nederland het condoomgebruik af. Om jonge mensen te stimuleren om condooms te gebruiken, werkt Durex samen met VICE+, de mediatak van VICE Benelux, om op een luchtige manier te laten zien dat condoomgebruik niet alleen iets functioneels is.

Onlinevideo’s

Het resultaat is een stop-motionserie, bestaande uit drie online video’s, waar groente en fruit de hoofdrol spelen. De videoserie, met art direction en regie van VSB, volgt jong fruit en groente in hun seksuele ontdekkingstocht, terwijl een stem ze hierin begeleidt en het belang van condooms laat zien door het gebruik van grappige metaforen. Uiteindelijk weet het jonge fruit en groente veilig seks te hebben zonder romantiek en plezier te verminderen – en zonder ongemakkelijkheid.

Daarnaast worden er vijf artikelen geplaatst op VICE.com waar een panel een reeks condoomgerelateerde vragen beantwoordt. De hybrid human Juno Dijkshoorn, rapper Gotu Jim, hiv-positieve sekswerker Lyle Muns, seksexpert Belle Barbé en schrijfster Ilona Lodewijckx duiken in de wereld van seks, latex, genot en (het voorkomen van) soa’s, om te laten zien dat condooms helemaal niet vervelend of stom zijn, zolang je maar weet wat je doet.

Groente en fruit

Naique Tanate, Head of VICE+ Benelux: “Het is pijnlijk om te zien dat soa’s nog steeds zo’n groot probleem zijn onder jonge mensen. Om het belang van condoomgebruik op een voor jonge mensen herkenbare manier over te brengen, hebben we gebruikgemaakt van groente en fruit die in internettaal symbool staan voor seks. Zo omzeilen we hiermee de regelgeving rondom het promoten van seksueel getinte content op de meeste social media websites. Daarnaast weten we met ons panel ook de moeilijke vragen over condooms op een echte VICE-manier – eerlijk, uitdagend en voor niets schamend – te beantwoorden.”

Mathias Gaquiere, Marketing Director at Reckitt Benckiser Benelux: “Informeren en sensibiliseren over condoomgebruik is een integraal onderdeel van onze missie als producent van voorbehoedsmiddelen. Condoomgebruik is nog steeds te laag bij jonge mensen. Daarom hebben we besloten om op een heel andere manier over het belang van condooms te communiceren. Met behulp van woordspelingen en beelden vol humor en kleur hopen we condoomgebruik eindelijk te normaliseren.”

De drie video’s en vijf artikelen zijn verzameld op de speciaal gecreëerde branded room op VICE.com. De artikelen en video’s worden tevens gedeeld op de socials van Durex. Daarnaast is VICE+ verantwoordelijk voor het design van de speciaal gecreëerde campagnepagina op bol.com. Ook zijn de mediacampagnes op beide platforms nauwlettend op elkaar afgestemd.

www.vice.com
www.durex.nl

 

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.