Dept en Terra Neutra ontwikkelen ClearSky-app voor Shopify om CO2-positiviteit te bevorderen

Dept en Terra Neutra ontwikkelen ClearSky-app voor Shopify om CO2-positiviteit te bevorderen

02-06-2021 23:42:00 | Door: David de Jong | hits: 724 | Tags:

Dept is een partnership aangegaan met Terra Neutra, een organisatie die bedrijven en consumenten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te beheren. Samen creëren ze ClearSky; een e-commerce app-voor Shopify om CO2-positiever te leven en winkelen.

Verkopers die Shopify gebruiken, kunnen de ClearSky-app integreren om klanten een optie te bieden om de ecologische voetafdruk van het door hen gekozen item te compenseren. 

ClearSky berekent de CO2-voetafdruk van producten in Shopify-winkels met behulp van de API van Terra Neutra, die is gekoppeld aan een peer-reviewed, milieuvriendelijke Life Cycle Assessment-database. Winkeleigenaren kunnen de ClearSky-app ook gebruiken om de product compensatiekosten zelf te dekken en dit voordeel in het winkelwagentje te markeren. 

Ashley Streb, partner bij Rocket Insights (onderdeel van Dept): “Naarmate steeds meer winkels online verkopen, is het van cruciaal belang dat consumenten een gemakkelijke manier wordt geboden om hun online aankopen te compenseren. Met meer dan 44 miljoen Shopify-klanten, is er een enorm potentieel voor de ClearSky-app om veel winkeleigenaren en consumenten te helpen een meer CO2-positieve wereld te creëren." 

www.deptagency.com
www.terraneutra.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.