Marketing Report
DentsuACHTUNG! komt met motorsportcampagne Porsche

DentsuACHTUNG! komt met motorsportcampagne Porsche

DentsuACHTUNG! heeft een campagne ontwikkeld voor het merk Porsche in opdracht van importeur PON waarin het lessen deelt uit de motorsport. Daarmee wil het automerk Porsche zijn focus op de motorsport benadrukken. Elektrificatie, nieuwe mobiliteitsvormen en verduurzaming zijn daarbij onderwerpen die bij Porsche hoog op de agenda staan.

In de campagne gemaakt door DentsuACHTUNG! deelt het sportwagenmerk een drietal lessen uit de motorsport. Porsche is onlosmakelijk verbonden aan de motorsport. Sinds het ontstaan van het sportwagenmerk is het circuit een laboratorium waar de nieuwste innovaties en technieken getest worden alvorens ze doorgevoerd worden in de daily driver modellen. Motorsport draait om top performance en het steeds weer verleggen van de grenzen van wat mogelijk is. Dit is de mentaliteit die niet alleen doorsijpelt in alles wat Porsche doet, maar is volgens importeur PON ook typerend voor de mensen die een Porsche rijden.

Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communicatie bij Porsche-importeur PON: “Porscherijders zijn mensen die zichzelf graag uitdagen, die hun grenzen verleggen om alles uit zichzelf te halen en tot topprestaties te komen. Dit is een mentaliteit die we graag eren”.

Rita Lopes van den Broek, Copywriter bij dentsuACHTUNG: “Porsche is groot geworden door de successen, maar misschien nog wel meer door de tegenslagen die daar aan vooraf gingen. Uiteindelijk leer je juist van je verliezen, succes is een de bekroning daarop. Met deze campagne willen we juist die lessen delen en laten zien hoe elke Porsche gevormd is op ‘t circuit” aldus!. Hoewel de lessen voor Porsche echt uit de motorsport kwamen, zijn ze voor een ieder, die op welk vlak dan ook succes wil behalen, relevant.”


Bex McNally, Art Director bij DentsuACHTUNG! legt uit: “We wilden dat iedereen zich de les eigen kan maken. We kozen qua beeld dus niet voor klassieke motorsport beelden uit ‘t archief, maar voor een typografische benadering. Een frisse manier om de lessen voor zichzelf te laten spreken.”

DenstuACHTUNG! ontwikkelt ook de Volkswagen-campagnes waarbij net als Porsche, PON de opdrachtgevende importeur is. Porsche is onderdeel van Volkswagen Group (Volkswagen AG).

www.porsche.nl
www.pon.com
www.dentsuachtung.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.