De Zonnebloem start awareness-campagne met Born05 tegen sociaal isolement

De Zonnebloem start awareness-campagne met Born05 tegen sociaal isolement

20-08-2020 18:21:58 | Door: David de Jong | hits: 293 | Tags:

De Zonnebloem is een awareness-campagne gestart die dit sociaal isolement bij mensen met een lichamelijke beperking zichtbaar en invoelbaar maakt. De campagne toont de ambitie en de rol van de Zonnebloem onder de noemer Wij laten ze niet zitten. De campagne maakt onderdeel uit van een multimediale meerjarenstrategie die is ontwikkeld door Born05, dat ook tekende voor alle campagne- en contentexecutie.

De Zonnebloem richt zich op mensen die door een lichamelijke beperking sociaal geïsoleerd zijn. Namens de Zonnebloem zijn duizenden vrijwilligers iedere dag actief om sociale en recreatieve activiteiten te organiseren en begeleiden.

De toenemende vergrijzing en een steeds verder terugtredende overheid, zet de sociale en recreatieve zorg, en aandacht onder zware druk. Uit onderzoek is gebleken dat te weinig mensen weten dat de Zonnebloem er juist is om die zorg en aandacht te bieden aan mensen met een fysieke beperking. 

Karen Jansen, communicatie- en brand manager van de Zonnebloem: ""We zijn een prachtige organisatie die belangrijk werk doet. En we willen er in de aankomende jaren voor nog meer mensen kunnen zijn. Daar hebben we hulp bij nodig. Meer vrijwilligers en ook meer donateurs. Want buiten de persoonlijke aandacht die we mensen geven, nemen we hen ook mee op pad. We organiseren dagjes uit, vakanties en bieden tal van mobiliteitsoplossingen. Waarbij wij de benodigde zorg organiseren, zodat mensen onbezorgd kunnen genieten. Met deze awareness-campagne willen we mensen laten zien hoe je als gevolg van een lichamelijke beperking sociaal geïsoleerd kan raken,
hoe heftig dat is. En hoe belangrijk het is dat er vrijwilligers zijn die zich om je bekommeren."



Begin 2021 lanceert de Zonnebloem een corporate campagne waarin duidelijk wordt gemaakt hoe zij mensen met een lichamelijke beperking helpen. Gelijktijdig brengt de organisatie drie digitale campagnes uit om nieuwe vrijwilligers, deelnemers en donateurs te werven. Net als in de awareness-campagne zijn ook hiervoor korte films gemaakt met vrijwilligers en deelnemers in de hoofdrollen.

Dennis van Vugt, creatief directeur Born05: "Samen met de Zonnebloem hebben we gewerkt aan een nieuwe campagnestrategie die ertoe moet leiden dat de organisatie in de aankomende jaren meer mensen de hoognodige aandacht, afleiding en gezelligheid kan bieden. We hebben gekozen voor een directe, uitgesproken en menselijke aanpak. Nederland moet de problematiek voelen, en moet ook een gevoel krijgen bij de organisatie die zich zo hard inzet om deze mensen te helpen die hen niet laat zitten. Samen met productiemaatschappij De Haaien is er zorgvuldig research gedaan, en hebben we prachtige vrijwilligers en deelnemers bereid gevonden die hun ervaringen wilden delen. We hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat hun verhalen zo goed mogelijk worden verteld."

www.born05.com
www.zonnebloem.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.