Marketing Report
De Efteling start meerjarige internationale camagne

De Efteling start meerjarige internationale camagne

De Efteling heeft haar internationale campagne voor de komende drie jaar gelanceerd in Nederland. De En toen campagne moet ervoor gaan zorgen dat de Efteling in het hoofd én hart van potentiële bezoekers komt.

Vanaf 12 juni 2020 wordt de campagne ook in België, Duitsland en Engeland ingezet. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met creatief productiebureau DPPLR uit Amsterdam.

Het creatieve idee voor de nieuwe campagne is door de Efteling zelf ontwikkeld en verder uitgewerkt en geproduceerd in samenwerking met DPPLR. Focus bij de ontwikkeling van de campagne werd de tv-commercial; een verhaal met internationale allure en gericht op een universele emotie.

Daniel Dow, regisseur van DPPLR: "De intieme cinematografie zorgt voor een sfeervolle en eigentijdse film waarin, vanuit beleving, de rijkheid van de Efteling wordt benadrukt."
 
Het storyboard van de commercial is getest middels fMRI (Functional magnetic resonance imaging), een manier om vanuit neuromarketing-onderzoek de potentie van de commercial te testen door de breinactiviteit bij een groep consumenten kijkend naar de commercial te vergelijken met de breinactiviteit bij het kijken naar aantoonbaar effectieve campagnes (Effie-winnaars).
 
Fieke Kuppens, verantwoordelijk voor Merk & Creatie bij de Efteling: "We zijn ontzettend benieuwd hoe de campagne wordt ontvangen in Nederland en de omringende landen. We hebben er bewust voor gekozen om gebruik te maken van universele emoties en om attracties in beeld te brengen waarvan uit onderzoek blijkt dat die de internationale gast aanspreken. Uiteraard ben ik enorm trots op het eindresultaat, het creatieve proces en de intensieve samenwerking met collega’s en extern betrokkenen. Naast dat ik hoop dat de campagne gaat zorgen voor meer merkoverweging en voorkeur, hoop ik vooral dat de campagne (internationale) (potentiële) bezoekers verrast en verwondert. Met deze campagne brengen we de betovering en het gevoel van de Efteling echt bij mensen thuis."
 
De hoofdpersoon in de campagne-uitingen bezoekt de Efteling op verschillende momenten in haar leven. Haar verwondering deelt ze eerst met haar ouders en wanneer ze ouder wordt ook met haar eigen gezin.


 
De En toen campagne wordt 360° door vertaald in een tv-commercial met diverse add-ons, online video’s en bannering, out of home, print en uitingen voor socials.

www.efteling.com
www.dpplr.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief