[De Belofte 2023] Georgette Schlick over Jermaine Ellenkamp

Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar.

Georgette Schlick, CEO Fremantle Northern Europe, draagt Jermaine Ellenkamp, misdaadverslaggever bij RTL Boulevard voor.

Georgette Schlick: "Met veel plezier draag ik Jermaine voor. Zie hier zijn geweldige referenties..."

Jorien van der Plas, hoofdredacteur RTL Boulevard: "Op zoek naar een uitdagende stage, reageert student Journalistiek Jermaine Ellenkamp in 2016 op een vacature van stagiair misdaad bij RTL Boulevard. De jonge Ellenkamp is leergierig, bevlogen, energiek en inventief. Het entertainmentprogramma en de jonge leergierige student blijken al snel een match made in heaven.

Het bedrijven van onderzoeksjournalistiek gaat hem verrassend goed én gemakkelijk af. Zijn indrukwekkende netwerk, gedrevenheid, dossierkennis en inzicht in de Crime materie ontgaat niemand. Na twee maanden stage krijgt de jonge Ellenkamp een aanbod om de redactie van RTL Boulevard te komen versterken.

In de jaren die volgen leert Jermaine nog meer fijne kneepjes van het misdaad vak van crimefighters Peter R. de Vries en John van den Heuvel. Als gedreven misdaadverslaggever volgt hij grote strafzaken in binnen- en buitenland vanaf het prille begin. Zo doet hij verslag vanuit Dubai vanaf de plek waar Ridouan Taghi is aangehouden en is hij betrokken bij de zoektocht naar Anne Faber.

Dankzij zijn ervaring als misdaadverslaggever weten radiozenders Ellenkamp de afgelopen jaren te vinden wanneer ze professioneel bijgepraat willen worden over actueel crime nieuws. En dat doet hij met liefde. En sinds 2022 schuift Jermaine regelmatig aan bij RTL Boulevard aan de desk om de kijkers op een heldere en prettige manier bij te praten over het laatste crime nieuws.

Leonieke Borghuis, Manager RTLBoulevard Online: "Jermaine is daarbij dé crossmediale journalist waar elke redactie van droomt. Hij weet als geen ander wat ‘online first’ betekent en heeft elke dag weer de ambitie om crime onderwerpen op alle kanalen van RTL Boulevard zo goed mogelijk uit te rollen. Van een column tot video, tot een livestream of het brengen van grote primeurs; hij weet als geen ander hoe belangrijk een journalistiek platform anno 2023 werkt.

Kortom: Jermaine heeft inmiddels op het gehele platform van RTL Boulevard een duidelijk profiel en claimt daarmee overal zijn rol als ‘gezicht’ en ‘stem’ van het merk."

www.fremantle.nl

www.crossmediacongres.nl


De Belofte wordt mede mogelijk gemaakt door Result Recruitment


www.resultrecruitment.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.