Marketing Report
[Cross Media Adverteerder 2021] Adriaan Bos over Hertog Jan

[Cross Media Adverteerder 2021] Adriaan Bos over Hertog Jan

Hertog Jan is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door NRC. Wij spreken met Adriaan Bos, marketingmanager bij Hertog Jan.

Kun jij Hertog Jan introduceren?

Hertog Jan is een bierbrouwerij gevestigd in Arcen, Limburg. Ons gepassioneerde team van brouwers werkt dag in, dag uit aan het brouwen van de beste bieren. We zijn vooral bekend door onze pilsener, maar we zijn ooit ontstaan als een speciaalbier-brouwerij. Vandaag de dag brouwen we nog steeds een range van prijswinnende speciaalbieren en ons kroonjuweel Grand Prestige wordt internationaal erkend als een van de beste bieren ter wereld. Samenvattend draait alles bij ons om onze brouwerij, brouwers en bieren.

Hoe kijken jullie vanuit Hertog Jan naar de ontwikkeling van crossmedia?

Voor Hertog Jan draait alles om onze liefde voor bier. Dat willen we op een impactvolle, maar authentieke manier overbrengen. Ons doel is om content te maken die niet zozeer je leven interrumpeert, maar waar je daadwerkelijk voor wil zitten. De inzet en strategie qua mediakanalen is daar een essentieel onderdeel van. Wij focussen ons op branded content, pr, social, print en online, waarbij we zorgvuldig zijn in hoe vaak we onze doelgroep bereiken en met welke boodschap. Het moet niet geforceerd aanvoelen en de boodschap moet iets toevoegen aan het leven van onze consument. De Geduld is een Schone Taak-campagne is een perfect voorbeeld hoe we dat in de praktijk tot uitvoering brengen.

Wat is de rol en het belang van data in jullie crossmediale strategie?

Meten is weten. Dus data zijn uiteraard zeer belangrijk in onze crossmedia-strategie. We segmenteren doelgroepen op basis van interesses, we kijken naar de effectiviteit van onze campagnes middels bijvoorbeeld reach en CTR. En uiteindelijk meten we hoe onze campagnes merk KPI’s beïnvloeden. Maar ik verwacht dat iedere marketeer dit doet. Wel focussen we ons steeds meer op full-funnel marketing. Met de successen van onze directe verkoop aan consumenten middels onze webshop of limited edition-bieren beheren we de gehele funnel en leren we veel over voorkeuren en wat wel of niet werkt.

Op welke crossmediale case van Hertog Jan ben je trots?

Geduld is een Schone Taak voor onze Vatgerijpt Whisky Series in 2020. Het was eerste coronajaar waardoor we de campagne een aantal maanden moesten uitstellen, maar uiteindelijk konden we in september live. De kwaliteit van het magazine en digitale assets in combinatie met de pr-lancering was enorm hoog. En de boodschap was perfect voor het laden van kwaliteit en vakmanschap. De impact van de campagne was onmiskenbaar, want we hebben 30.000 flessen in 30 minuten verkocht. Bovendien zagen we een duidelijke stijging in merkvoorkeur op basis van een uitgebreid DVJ Insights-onderzoek.

Hoe werken jullie op crossmediaal gebied samen met NRC?

Voor Geduld is een Schone Taak zijn we samen met NRC naar Schotland afgereisd om de campagne te maken. Het NRC XTR-team heeft het prachtige magazine opgemaakt, wat bestond uit artikelen en fotografie over de vier Vatgerijpt-varianten. De artikelen waren van topniveau evenals de fotografie. Vervolgens hebben we dit in een magazine en digitaal verspreid. NRC was een creatieve en strategische partner in het hele maakproces.

Wat is het laatste nieuws?

We zitten middenin de Vatgerijpt 2022-lancering, vorige maand een nieuwe 0.0 gelanceerd en we hebben weer mooie plannen met onze Grand Prestige richting einde jaar. Genoeg in het vat…

www.hertogjan.nl
www.nrc.nl
www.crossmediaawards.nl

De Cross Media Awards komen eraan!

Cross Media Congres en Cross Media Diner & Awards zijn dit jaar op 14 september in Amsterdam. De Cross Media Awards Jury 2021 onder leiding van John Olivieira heeft zich gebogen over een recordaantal inzendingen. Alle nominaties vind je hier.

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief