Marketing Report
Creative Director Mischa Schreuder verruilt Publicis Groupe voor Fitzroy

Creative Director Mischa Schreuder verruilt Publicis Groupe voor Fitzroy

Mischa Schreuder wordt per direct Creative Partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met de komst van Mischa enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds ook meer zelf gaan investeren in eigen producten. Zijn ervaringen bij grote bureaus (PublicisGroupe, TBWA), alsmede het oprichten van zijn eigen bureau (SSSS & Orchestra) komen hierbij goed van pas. 

De keuze Fitzroy

Mischa Schreuder: "Ik had weer zin om contact te hebben met klanten en het hele proces weer mee te maken. Bij PublicisGroupe was ik medeverantwoordelijk voor het leidingeven aan de creatieve vloer. Mijn opdracht was om van dit netwerkbureau een creatief bureau te maken. Niet alleen nationaal, maar ook internationaal. Dat was een mooie uitdaging. Publicis staat nu meer dan ooit op de kaart. Maar ik merkte toch dat ik het ondernemen miste. Tien jaar geleden begon ik met onder anderen Bela Stamenkovits en Ramon Stalenhoef het bureau SSSS & Orchestra. Ik heb gezien dat het bedenken van creatieve oplossingen één ding is, maar zonder ondernemerschap en lef komt er niets van de grond. Je hebt ze allebei nodig. Dat is gelukt bij PublicsGroupe, maar zoiets gaat toch sneller bij een zelfstandig bureau. Bij Fitzroy kan ik mijn creatieve kracht en ondernemerschap 100 procent kwijt. Omdat ik met echte ondernemers en ondernemende medewerkers aan tafel zit, had ik meteen een klik. Ik voelde direct de kansen-mentaliteit. Overal zien Jur en Marnix kansen voor hun klanten. Zelfs voor eigen producten. Wat mij verder aanspreekt aan Fitzroy is dat ze veel aandacht besteden aan insights en natuurlijk craftsmanship.” 

Marnix Tiggeloven, mede-oprichter, Fitzroy: “Met de komst van Mischa Schreuder beginnen we een nieuw hoofdstuk met Fitzroy. We moesten creatief verzwaren. Steeds grotere merken kloppen op onze deur. Ook internationale merken zoals bijvoorbeeld Shimano of Lay’s. Mischa heeft veel ervaring met het versimpelen van een groot probleem en daar een big idea omheen bouwen. We waren erg onder de indruk van zijn laatste campagne voor Mercedes-Benz; vanaf dat moment zien we in ieder Mercedes-Benz logo een windmolen.”

Jur Baart, mede-oprichter, Fitzroy: “Mischa heeft ook gevoel voor startups en het ontwikkelen van eigen producten. En dat doen we ook graag binnen Fitzroy. We houden ervan om met ondernemers aan tafel te zitten. Hij komt uit een ondernemersfamilie en dat hebben we nodig om grow-ups zoals Naif Skincare of Yumeko echt de snelheid te bieden.”

Betere inzichten leiden tot betere ideeën

Mischa Schreuder: “Ik had keuze. Internationale bureaus kwamen voorbij, snelgroeiende social partijen, freelance-constructies. Maar bij Fitzroy was ik gelijk gecharmeerd van hun aanpak: gedegen onderzoek naar inzichten, het continu in de gaten houden van trends en dat ook blijven voeden in de organisatie. Daar word je als creatief heel blij van. Het is onmogelijk om alles in de gaten te blijven houden. Met al die veranderingen. Ik word rustig van een goed inzicht. En nu ik een maand heb mogen proeven aan Fitzroy, merk ik dat klanten er ook rustiger van worden.” 

Jur Baart: “Het vak verandert in een razend tempo. Niet alleen qua technologie, maar ook qua media. Daarom investeren we veel in betere inzichten en daarmee scherpere strategieën. We zijn een van de weinige bureaus die een trend/marktonderzoeker in dienst heeft. Want een beter idee start met een beter inzicht. Met de komst van Mischa kunnen we alle creatieven nog meer in hun kracht zetten.”

www.fitzroy.nl

 
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief