Marketing Report
[Column] Eva Hollander (Initiative): We hebben mensen en tools die beyond media gaan

[Column] Eva Hollander (Initiative): We hebben mensen en tools die beyond media gaan

Afgelopen jaar werd me meer dan ooit duidelijk waarin ons team knettergoed in is: veerkracht, lef, creativiteit en doorzettingsvermogen. En ook dit jaar hebben we veel van deze eigenschappen nodig. Om de kwaliteit en service te blijven leveren die adverteerders van Initiative verwachten, maar ook om ons in onze continue veranderdrang te supporten. Verandering is onderdeel van ons DNA. Initiative verandert om voorop te blijven lopen in ons vakgebied, om zo relevant te blijven voor onze adverteerders. Als we voor hen de gewenste groei weten te realiseren, groeit Initiative mee.

We zijn natuurlijk al even op weg in 2021; en wij labelen het nu alvast als het jaar van beweging. Er is veel behoefte aan verandering. Zowel als individu en als organisatie willen mensen reuring, weer vooruit na een jaar gevoelsmatige stilstand. Wij zijn trots op onze lange klantrelaties; en we hebben een team dat erop is ingesteld om ook binnen een langdurige relatie beweging te veroorzaken, om de goede en soms kritische gesprekken met elkaar te blijven voeren. 

Dit is bij uitstek het jaar waarin we onze filosofie Cultural Velocity verder uitrollen en implementeren. Dit gedachtegoed omvat onder meer dat wij als geen ander in staat zijn om met onze mensen en unieke onderzoeken te begrijpen wat er gaande is in de wereld, in cultuur. En waar deze veranderingen relevant kan zijn voor onze klanten. Welke tendens zie je in cultuur én hoe kunnen onze adverteerders hierop meebewegen, in contact komen en blijven met deze (sub)culturen. Welke trends zijn nuttig om te omarmen, dragen bij aan het realiseren van de KPI's? Is dat bijvoorbeeld hyperlokaliteit, het veranderende shoppinggedrag, de opkomst van podcasting?

Samengevat, het gaat over begrijpen van cultuur. Anderzijds gaat dit ook over snelheid en wendbaarheid Velocity. Agile werken, vast onderdeel zijn van het Marcom-team, korte doorlooptijden; wij deden dit al en zullen er dit jaar nog meer nadruk op leggen. We lanceerden al begin dit jaar een intern proces waarin specialismes niet per se meer volgtijdelijk gebeuren, maar gelijktijdig. Agile dus.

Ik werk zelf al best lang in media en het gave aan ons vak vind ik dat het continu in beweging is. De rol van techniek is natuurlijk groeiende en daarmee verandert de rol van ons bureau ook. Niet alleen vergaren wij meer en meer kennis over techniek; de cookieless wereld, dataoplossingen of de AVG-regelgeving. Wij adviseren bovenal onze klanten ook hoe hier mee om te gaan en hoe we dankzij deze techniek nog beter hun doelstellingen kunnen realiseren. Het leukste en spannendste vind ik het kruispunt tussen techniek, creativiteit en data. Verschillende disciplines, die als je ze samenbrengt magie geven.

Dit jaar is er veel aandacht voor onze Business Consultancy propositie. Al enige jaren geleden in gang gezet. We hebben mensen en tools die beyond media gaan. We helpen adverteerders met vraagstukken op het gebied van postionering, business-haalbaarheidsvraagstukken, of hoe veranderend winkelgedrag om te zetten in duurzame groei. Met onze onderzoeken en data, analytische kennis én toegankelijke samenwerkingen krijgen we steeds vaker een rol achter de schermen. Dat maakt ons ook future proof.  

Last but not least is er de ambitie die dit jaar met veel overgave in gang is gezet; het nadrukkelijk nastreven van meer diversiteit en inclusiviteit binnen ons bureau. Ons vakgebied vind ik soms beschamend conservatief en bij Mediabrands en Initiative willen we dat doorbreken. Ons doel is op de eerste plaats dat iedereen die al bij ons werkt zich prettig en gesteund voelt. Ons team is een prachtige combinatie van leeftijden, persoonlijkheden en diverse talenten. Maar het kan beter. We trainen dit jaar onze mensen in hoe we deze verandering in gang gaan zetten, en hebben daar ook concrete doelstellingen op.

Alle stappen die wij dit jaar zetten zijn onderdeel van onze ambitie voor meerdere jaren. Die als ik hem heel kort probeer te omschrijven zich het beste laat samenvatten als Always Aim Higher. Dat is van toepassing op de KPI’s van onze klanten, op onze mensen, op onze prestaties en ontwikkeling. Wij hebben een enorme drive en passie voor ons vak, onze tools en onderzoeken zijn state-of-the art, de lat lag al hoog en wij leggen hem nog graag wat hoger in 2021 en daarna.

Deze colum is onderdeel van [Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Dit forum staat hier

Eva Hollander is Managing Partner bij Initiative


www.initiative.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief