Marketing Report
[Column] Tessa van der Starre (MediaCom): Ook in 2022 People First

[Column] Tessa van der Starre (MediaCom): Ook in 2022 People First

We hebben net een prachtig jaar afgesloten waarin we onze klanten verder hebben kunnen laten groeien en waarin we ook veel nieuwe klanten hebben mogen verwelkomen. VGZ, Shell Energy, tombola, The Coca-Cola Company, NIBC, Bayer en Xiaomi hebben allemaal voor MediaCom gekozen in 2021.

Dat kan alleen wanneer je met de beste mensen het beste werk kunt neerzetten. Ik ben daar ontzettend trots op. Ons secret recipe? Dit is en blijft ook in 2022 MediaComs People First-filosofie.

De basis die we in de afgelopen jaren hebben gebouwd gaan we daarom vooral continueren. Niet alleen op de inhoud, maar ook op onze mensen. We gaan door met ons People first dates restaurant waarin we nieuwe collega’s koppelen aan oudgedienden, we gaan door met ons Mental health allies-programma waarin collega’s elkaar een luisterend oor bieden en we continueren ons Roots-programma waarin onze mensen hele persoonlijke verhalen delen over waar ze vandaan komen. Dat wij een cultuur hebben waarin mensen zich veilig voelen om hun hart te openen blijven we koesteren. Dit zijn maar een paar initiatieven die aantonen dat onze People First-cultuur een verschil maakt in onze industrie.

Maar we gaan ook stappen maken in 2022. Zo wil ik onze mensen nog meer onderdeel maken van de doelstellingen die MediaCom heeft op mensen, klanten, product en commercieel. Dit moet namelijk niet alleen maar leven in binnen het management. Wanneer je mensen vraagt hoe zij daar een bijdrage in kunnen leveren dan zie je iets magisch ontstaan. Niet alleen helpt dit bij het overstijgen van de financiële doelstellingen, het zorgt er vooral voor dat onze mensen nog meer voldoening halen uit hun werk.

MediaCom Nederland is daarnaast aangewezen als een Centre of Excellence, wat onder andere betekent dat wij vanuit Nederland andere MediaCom-kantoren helpen met onze dynamic creative optimization technologie. We gaan tevens onze consultancy tak lanceren waarin we klanten met grotere vraagstukken helpen dan media alleen. Dit is een prachtig voorbeeld van onze We See The Bigger Picture-positionering en dat daar behoefte aan is blijkt uit de meerdere consultancy fees die we met zowel nieuwe als bestaande klanten hebben afgesloten.

Het is ook bijzonder om te zien hoe GroupM grote stappen maakt. De oplossingen en innovatie die GroupM voor de Nederlandse markt biedt zijn essentieel om het vak van morgen vorm te geven. Je moet dan ook zorgen dat je de mensen hebt die daar het maximale voor klanten uit kunnen halen en die het leuk en inspirerend vinden om met de mooiste merken het vak van morgen vorm te geven. We gaan dan ook onder andere technologie introduceren om de operationele efficiency te verhogen, maar vooral om de zogenaamde head space te vergroten zodat onze mensen zich nog meer kunnen richten op de inhoud, want er gebeurt nou eenmaal veel in media.

Daarmee doe ik ook de oproep om te stoppen met roepen hoe complex het allemaal wel niet is. Bekijk het eens van de positieve kant. Media is, zoals het zo mooi klinkt in het Engels, Vibrant! Het is prachtig om te kunnen werken in een industrie die zo verandert en waar je iedere dag weer iets nieuws kunt leren. Ook in 2022!

Tessa van der Starre is CEO van MediaCom Nederland

www.mediacom.com


Deze column is onderdeel van [Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2022?

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief