Marketing Report
Colgate breidt Courageous Smile campagne uit

Colgate breidt Courageous Smile campagne uit

Colgate breidt zijn Courageous Smile campagne, die in 2020 werd gelanceerd, uit. Waar het aansturen van een positieve instelling een jaar eerder met name op individuen werd betrokken, staat het collectieve optimisme dit jaar centraal: optimisme in actie. In Nederland bundelt Colgate daarom de krachten met de Mentelity Foundation om samen het optimisme verder te verspreiden. Het creëren van een glimlach zit bij beide in het DNA.

Colgate staat voor optimism in action en zet zich al tientallen jaren in door middel van verschillende campagnes op het gebied van (mond)hygiëne in Nederland en in de rest van de wereld. In dit vervolg binnen de Courageous Smile campagne, ontwikkeld door Redfuse, staat deze boodschap centraal. De boodschap is: met optimisme, positiviteit en een lach, kan iedereen een verschil maken: voor jezelf én voor de mensen om je heen. Om het pessimisme in de maatschappij te bestrijden, is er namelijk een ding wat we allemaal bezitten, en in kunnen zetten voor meer optimisme: de glimlach.

Sabrina Mucig, Consumer Experience Director France & Benelux bij Colgate-Palmolive: “Bij Colgate geloven we in een toekomst met een glimlach voor iedereen. Iemand die volledig voor datzelfde gedachtegoed stond en het boegbeeld van optimisme was, is Bibian Mentel.”



Colgate Nederland en de Mentelity Foundation bundelen het komende jaar hun krachten om meer optimisme de wereld in te helpen. Dit optimisme diende een jaar eerder al als basis voor een eerste samenwerking tussen Bibian Mentel, meervoudig internationaal paralympisch sporter, en Colgate tijdens de introductie van deze campagne. Het merk heeft als doel om de wat kan er dan wel-mentaliteit van Bibian verder te verspreiden en de wereld zo een stuk optimistischer te maken.

De Mentelity Foundation stimuleert en inspireert jongeren die leven met mentale en fysieke uitdagingen om de beste versie van zichzelf te worden.

Edwin Spee, directeur van de Mentelity Foundation: “Onze stichting promoot plezier en gelijke kansen in het leven voor jongeren met een uitdaging. Het is ons doel om die glimlach te creëren, iets wat dus mooi aansluit op het gedachtegoed van Colgate. Wij zijn dan ook blij met onze samenwerking. En er is niemand die de lach mooier kan promoten dan Bibian. Ze heeft nog steeds de mooiste lach.” De positieve en optimistische mentaliteit van Bibian Mentel vormt dan ook het fundament voor het handelen van de stichting.

Om dit optimisme verder te verspreiden, ondersteunt Colgate de Mentelity Foundation door zichtbaarheid te creëren en met financiële steun. Met deze steun zal de Mentelity Foundation een Pumptrack - een aaneengesloten circuit met bochten en bulten, ook wel een soort kruising tussen een BMX-baan en een skatepark - bouwen. Hier kunnen kinderen, met en zonder beperking, bewegen, plezier hebben en herinneringen maken. Deze wordt gebouwd in Loosdrecht en is de eerste Pumptrack die de stichting plaatst, met de intentie om er uiteindelijk nog meer te realiseren. De Pumptrack in Loosdrecht zal naar verwachting nog in 2021 gebouwd worden.

Credits:
Adverteerder: Colgate | Reclamebureau : Redfuse | Creative Agency: Red Fuse | Film Director / Creative Director: Drake Doremus | Producer: Barbara Safarova | Copywriter: Ricardo Barra Lima | Creative Director: Victor Menezes | Account Director: Bruno Toporovschi | Managing Director: Peter Harisson |
Production Company: Too Late to Die | Music: Vin McCreith and Johannes Anthonius Willebrordus Brouwer / Massive Music

www.colgatepalmolive.com
www.colgate.nl
www.mentelityfoundation.org

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.