Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit Blue Band

Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit Blue Band

12-05-2021 13:07:40 | Door: David de Jong | hits: 956 | Tags:

Chuck Studios is door Blue Band, een merk van Upfield, gevraagd om de culinaire identiteit te ontwikkelen. Eerder nam Chuk Studios het Unilever-merk Unox onder de loep. Blue Band werd door Unilever samen met Becel en Zeeuws Meisje in 2018 verkocht aan het private equitybedrijf KKR die de voormalige margarinedivisie van Unilever onderbracht in het holdingbedrijf Upfield.

Upfield, het bedrijf achter de plant-based spreads, heeft volgens Chuck Studios behoefte aan een duidelijk en consistent playbook rondom het in beeld brengen van haar producten en vertrouwt dit werk toe aan Chuck Studios dat naast haar productiewerkzaamheden steeds meer strategische diensten aanbiedt.

Een culinaire identiteit is een set van regels die vertelt hoe voedsel eruit ziet in reclames, maar ook hoe voedsel beweegt en in welke wereld het leeft, allemaal met als doel om heldere en onmiddellijke merkassociaties op te roepen.

Een van de uitdagingen voor Blue Band, dat al sinds 1923 bestaat, is dat margarine vaak alleen maar wordt gezien als plaksel voor andere ingrediënten, terwijl het essentiële vetten en vitamines bevat. Chuck Studios zal onderzoeken en adviseren hoe deze boodschap het beste in beeld kan worden overgebracht onder meer door - letterlijk - op de stoel van kinderen te gaan zitten en te kijken wat er gebeurt.

Paula Jentjens, Senior Marketing Manager Blue Band: “Blue Band is al jaren een geliefd merk onder ouders met opgroeiende kinderen. Het merk voelt vertrouwd, en binnen dat kader moeten we gaan zoeken naar manieren om nieuwe verhalen te vertellen. Chuck Studios begrijpt waar we heen willen. We hebben ontzettend veel vertrouwen in deze samenwerking.”

Olaf van Gerwen, Global Creative Director van Chuck Studios: “Het blauwe strikje is natuurlijk een klassieker - of je het nou eet of niet, iedereen heeft er een gevoel bij. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. Margarine kent duidelijke kaders: kleur en textuur staan vast, gebruik is ook al duidelijk. De uitdaging is om te zoeken naar het onderscheidend vermogen en om dat in een beeldtaal te  vangen en een set regels op te stellen waarmee een merk verder kan. Prachtige klus.”

www.blueband.nl
www.upfield.com
www.chuckstudios.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.