Marketing Report
[Case] Inzet van DATALab helpt Mitsubishi Motors aan zeer goede CPA-resultaten

[Case] Inzet van DATALab helpt Mitsubishi Motors aan zeer goede CPA-resultaten

Mitsubishi Motors heeft DATAlab van DPG Media succesvol ingezet voor haar SUV-campagne. Op deze manier kunnen zij de juiste doelgroep op een slimme en kostenefficiënte manier digitaal bereiken.

Mitsubishi Motors produceert en verkoopt al meer dan 100 jaar wereldwijd voertuigen. Mitsubishi Motors staat voor eerlijke, robuuste en betrouwbare auto’s. Voor de SUV-campagne heeft mediabureau PHD de expertise van DPG Media ingeschakeld.

Tijdelijke aanbieding

Het doel van de SUV-campagne was om de tijdelijke aanbieding op de SUV’s bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. Hiervoor is een multi-channel strategie opgezet waarbij het programmatic display gedeelte gericht was op bouwen en activeren van verschillende doelgroepen.

Mitsubishi Motors wilde met deze campagne (nieuwe) doelgroepen aanspreken en informeren over de actie (bouwen). In het tweede gedeelte van de campagne is de inzet vervolgens gestuurd op activeren, zoals een proefrit aanvragen op de website of een configurator complete.

DATAlab inzetten

Via DATAlab van DPG Media kan men een eigen doelgroep of audience samenstellen op maat. Deze doelgroepsegmentatie gebeurt op basis van de rijke first party data die DPG Media heeft verzameld. Op basis van interacties met de gebruikers van alle media titels, beschikt DPG Media over een groot Datawarehouse met een enorme hoeveelheid profielkenmerken. 

 De audiences van DATALab vormen de basis van de SUV-campagne en zorgen ervoor dat de boodschap onder de aandacht wordt gebracht bij de juiste doelgroep. Mitsubishi Motors heeft gebruik gemaakt van verschillende audience strategieën om deze te bereiken:

  • Binnen DATALab is gebruikgemaakt van de audience 30+ en interesse in SUV en automotive services. Om het bereik te vergroten, zijn er PMP (private marketplace) deals opgezet, waarin gebruik werd gemaakt van het kwalitatieve DPG Media-netwerk. Deze PMPdeals zijn getest tegenover de andere audience-strategieën.
  • Met behulp van retargeting werden consumenten opnieuw in contact gebracht met de verschillende uitingen.

 

Resultaten

De campagne was zeer succesvol en laat zien dat het gebruik van DATAlab werkt. Dankzij de slimme audience strategie werd er binnen de campagne een CPA gerealiseerd die bijna vier keer lager is dan bij concurrerende platforms. Het gebruik van DATALab stelt Mitsubishi Motors in staat om een optimale kanalenmix te bepalen, gedreven door data.

Lory Meesters, Display Specialist PHD: “Datalab biedt PHD als mediabureau de mogelijkheid om de doelgroep van Mitsubishi Motors doeltreffend te bereiken. De goede CPA-resultaten die zijn behaald voor de SUV deals-campagne laten zien dat de audiences inderdaad een goede match zijn. Het opzetten van de PMP deals is simpel en efficiënt en geeft ons de flexibiliteit die we nodig hebben om te sturen naar de beste resultaten.”

www.dpgmedia.nl
www.dpggrow.nl
www.dpggrow.nl/strategie/succesverhalen/

Lees ook:

[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC
[Case] Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.