Marketing Report
Candid neemt Brand Potential (UK) over

Candid neemt Brand Potential (UK) over

Candid maakt vandaag bekend dat het in de UK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential zich aansluit bij het Candid Platform. De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen en blijven daarmee verantwoordelijk voor groei van Brand Potential. Met deze nieuwste uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform.

Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. Het hoofdkantoor van het bureau is gevestigd in de omgeving van Londen (Windsor) en heeft meer dan 30 consultants in dienst. Brand Potential is een high end merkconsultancybureau en werkt wereldwijd voor opdrachtgevers als Unilever, Bayer Pharmaceuticals, Costa Coffee, innocent drinks, Coca-Cola Europacific Partners en Kaspersky. Brand Potential is gespecialiseerd in het transformeren van merken voor versnelde groei via een methodiek die start bij gefundeerde inzichten, grondige analyse, innovatie, merkstrategie en design. Brand Potential heeft naast de commerciele en creatieve propostities ook een Brand Due Dilligence service om de potentie van merken te beoordelen wanneer zij door een fusie- of overnametraject gaan.

Brand Potential blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder zijn eigen naam opereren. Dit is in lijn met de T-shaped filosofie van Candid, waardoor agencies hun eigen sterktes kunnen benutten en de ondernemende spirit kunnen behouden. Daarnaast krijgen klanten toegang tot alle relevante disciplines binnen marketing, communicatie, digital, design en media.

Mary Say, oprichter, Brand Potential: “We vinden de culturele fit met Candid en de bureaus die actief zijn op het platform erg prettig. Candid begrijpt dat de bureaus het best kunnen presteren als zij blijven werken op de manier die het meest motiverend is voor collega’s en klanten. Door ons aan te sluiten bij Candid geloven we dat we onze missie om onze klanten en hun merken te laten groeien, zowel in de UK als internationaal, kunnen versnellen terwijl we onze unieke waarden en cultuur behouden. We kijken er naar uit om samen met de andere Candid bureaus samen te werken en ook Brand Potential Amsterdam te openen.”

Rudiger Wanck, CEO Candid: “Door onze platformstrategie om sterke onafhankelijke bureaus samen te brengen, zijn we in staat geweest om een bureaugroep in Nederland te ontwikkelen met een snel groeiend marktaandeel. De overname van Brand Potential markeert onze eerste stap in het Verenigd Koninkrijk en het startpunt voor de ontwikkeling van de Candid platformstrategie buiten Nederland. Voor Candid is Brand Potential een hele mooie toevoeging aan ons platform. Met Brand Potential krijgen we direct op het niveau van merkconsultancy voet aan de grond in de UK en hebben we op het allerhoogste merkstrategische niveau toegang tot prachtige internationale klanten. Ook onze bureaus en klanten in Nederlands kunnen direct veel voordeel ondervinden van de kennis en ervaring van Brand Potential, aangezien we ook op korte termijn een vestiging in Amsterdam zullen openen.”

Gérard Ghazarian, bestuursvoorzitter Candid: “Toen we Candid startten was onze visie altijd dat Nederland een start zou moeten zijn van uiteindelijk een internationale propositie. Met het toevoegen van Brand Potential aan ons groeiende platform zetten we een eerste forse stap in onze ambities om te groeien in de UK. Candid is onderscheidend in zijn aanpak om agencies bij elkaar te brengen op basis van een platformaanpak, waarin agencies hun eigen identiteit kunnen behouden en op grotere schaal binnen de gehele groep kunnen acteren.”

www.candidplatform.com
www.brandpotential.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief